3.5

Carne

Kortfilm. Föregångaren till "Ensam mot alla". Här får vi följa Slaktarens liv mellan åren 1965-1979 med fokus på senare delen av 70-talet. "Ensam mot alla" tar vid där den här filmen slutar.

Originaltitel Carne
Regissör Gaspar Noé
Manus Gaspar Noé
Genre Drama, Kortfilm, Thriller, 90-tal
Skådespelare Philippe Nahon, Blandine Lenoir, Hélène Testud, Lucile Hadzihalilovic, Frankie Pain

Kortfilm
2018-07-17
Vidriga scener kan jag stå ut med, men anti-köttpropagandan avskyr jag. Det är bra att folk har en åsikt och tar ställning av olika skäl, men inte när de målar upp en bild av det värsta tänkbara för att skrämma andra och ge sken av att det är svart eller vitt. Som om de i anti-grönsakspropaganda visar besprutade skördar, genmodifiering, barnarbetare och undernärda barn som dör en plågsam död. Eller om de i anti-godispropaganda visar överviktiga personer som är tandlösa och har diabetes och äter godis till frukost, lunch och middag. Sedan avskyr jag våldssexpropagandan också. När det kommer till sex går det nog inte att göra anti-propaganda, utan effekten blir då motsatt. Det är redan ett problem att det finns män som tycker att de har full rätt att ta kvinnor hårt i baken precis när de önskar. Ju mer det visas upp i film och på tv, desto mer legitimt tycker personerna att det är. Ju mer det smärtar för kvinnan, desto mer vill de att det ska smärta för henne. Så tyvärr har jag svårt att njuta av den här filmen.
timbo93
2015-06-25
Mycket snygg men lite platt berättelse och överdrivet äcklig inledning...
JimCarrey
2012-12-18
Varning för starka scener hinner man knappt läsa sen klipps det med ett högt ljud till en vidrig blodbadsscen sen är den här filmen så att säga igång
thebully
2011-12-20
Philippe Nahon
Macheath
2010-06-22
Snyggt, mysigt och trevligt.
solon
2008-03-31
Snälla Noé, gör mera film.
abbenisse
2006-11-27
Noé kan man lita på... mycket snygg i bild och form... härliga monologer. man blir sugen på att direkt efter se ensam mot alla igen.
Moj
2006-11-08
Provocerande tråkigt, förödande övertydligt och som alltid med Noé, outhärdligt sökt försök till provokation.
Bozze80
2005-06-16
Riktigt bra, men för kort, debutfilm från Noé. Blir till att försöka få tag på Ensam Mot Alla för att se mer av "The Butcher".
ajje
2004-09-18
Pretentiös....Mörk, ja...och SJUK! Skadad film, filmer som får en att vilja begå självmord. :D:D:D Jag skulle gärna viljat se lite mer bögsex han klipper ju bort de bästa bitarna för sina tidningsartiklar. Jag vet inte, ska man skratta? Jag skrattade åt Lilja 4-ever, men den här är ju bara tråkig.