2.1

Casa d'appuntamento

När den prostituerade kvinnan Francine tillhörandes ett lokalt horhus tuppar av efter en misshandel blir en av hennes "stamkunder", Gottvalles, huvudmisstänkt och förhörs av polisen. Nu är det hans huvuduppgift att bevisa sin oskuld.

Originaltitel Casa d'appuntamento
Alternativ titel Auge des Bösen, Murder in Paris, The Bogeyman and the French Murders, The Paris Sex Murders, French Sex Murders
Regissör Ferdinando Merighi
Manus Paolo Daniele, Marius Mattei
Genre 70-tal, Thriller, Skräck
Skådespelare Anita Ekberg, Rosalba Neri, Evelyne Kraft, Howard Vernon, Pietro Martellanza, Barbara Bouchet, Robert Sacchi, Eva Astor, Flavia Keyt, Ada Pometti, Piera Viotti

schramm
2021-04-22
en giallo fylld med dumheter (som när folk diskuterar hos vem dom ska supa hos). annars sömnig, till och med karaktärer somnar mitt i dialoger, och med världshistoriens tröttaste howard vernon. bör nog enbart ses om du köpt forgotten giallo boxen och vet vad du ger dig in på
dudson
2018-11-30
Skräpig lågbudjet Giallo med många fula mord. Extremt kvinno -fientlig var den allt. You bloody whore. Smack. heehee. Alltid plus i kanten där iaf"
ulke666
2012-02-11
Denna tillhör definitivt bottenskrapet av alla giallofilmer jag sett. Scenen i början när mannen kastar sig ner för Eiffeltornet är dock förbannat rolig. Även kul att se Humphrey Bogart i en giallo.
Kriffot
2009-04-26
Fantastiskt vad de har optimerat denna filmen, saker som annars brukar va med på film, som när folk får reda på att någon har dött, saknas helt, alla bara vet. Det blir festligt, men filmen är väl på sin höjd ok för övrigt.
idd
2009-04-26
märklig å ganska korkad giallo.. ovanligt sexistisk oxå, även för å va italienskt 70-tal.. fan inte en scen i hela filmen utan att en karl slår en kvinna eller våldshånglar upp henne.. inget nytt under solen förutom några dramaturgiska stolpskott, men helt ok om man e en sucker för genren å vem fan e inte det?
akasava
2008-05-19
Väldigt ojämn och märklig giallo. Av någon anledning känner jag ändå stor förtjusning i den. Kanske är det Bruno Nicolais soundtrack i kombination med den charmiga inledningen/ upplösningen (man kan säga att filmen börjar som den slutar, fast utan att ge bort mördarens identitet).
DiamondWillie
2005-12-02