2.6

Case 39

Socialarbetaren Emily kämpar för att rädda en flicka från hennes föräldrar. Situationen är dock mycket värre än vad hon någonsin skulle kunna föreställa sig.

Originaltitel Case 39
Regissör Christian Alvart
Manus Ray Wright
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Renée Zellweger, Jodelle Ferland, Ian McShane, Callum Keith Rennie, Bradley Cooper, Adrian Lester, Kerry O'Malley, Cynthia Stevenson

mammene
2020-08-02
Om man hade hållit sig till det övernaturliga och skippat några av de överdrivna actionscenerna så hade det här blivit riktigt obehagligt. Tycker inte riktigt att Renée Zellweger passade i den här rollen. Lite uppskrämd blev jag allt.
BarryHero
2020-07-20
Den vimlar förstås av idéer som har gjorts bättre på andra håll tillsammans med otaliga klyschor och förutsägbarheter, men ändock är den intressant ända fram till mål. Zellweger får en hel del kritik men jag tycker faktiskt att hon gör en bra prestation i sin roll och den unga flickan lyfter filmen hon med. I genren finns det betydligt bättre filmer men den är ändå tillräckligt underhållande och engagerande för att nå upp till en svag trea.
2017-12-11
Den här filmen var helt ok....
Jamesa
2017-03-28
Bra story.
2016-10-29
En av de bättre filmerna som gjordes under 00-talet. Väldigt spännande och välgjord och Renée Zellweger gör väldigt bra ifrån sig. Svag 5:a.
Robkiller
2016-03-28
Thriller med övernaturliga inslag. Går mest på tomgång för det mesta... Zellweger är lika kass som vanligt. Blir aldrig spännande eller skrämmande...
Murvel48
2016-02-29
Stabil skräckthriller. Slår det mesta i genren.
Grillo
2015-06-02
Småkul och spännande här och där men det blir väldigt snart uppenbart vilken klyscha det är som används. Hade föredragit en annan upplösning, som filmen var på väg mot men fegade ur med.
Zipper
2015-05-22
Lite väl många billiga skrämseleffekter. Stabil men inte läskig. Förutsägbar.
oapelmo
2015-04-12