3.4

Case of the Scorpion's Tail

Lisas man dör i en mystisk flygplansolycka och hon får ärva en miljon. Det visar sig snart att någon är ute efter hennes ärvda pengar.

Originaltitel La coda dello scorpione
Regissör Sergio Martino
Manus Ernesto Gastaldi, Eduardo Manzanos Brochero, Sauro Scavolini
Genre Thriller, 70-tal
Skådespelare George Hilton, Anita Strindberg, Alberto de Mendoza, Ida Galli, Luigi Pistilli, Janine Reynaud, Tom Felleghy, Luis Barboo

2010-03-04
En Underbar film!! har sett den minst 5 gånger å varje gång blir man bara mer å mer Imponerad av Filmen..Ett GiAallo Mästerverk!! Med Giallo-Kungen George-Hilton,,coolare snubbe får man leta efter! Härliga Färger igenom hela filmen...å Krypande-Spänning...Diggar man Gillo så är den här Pärlan ett Måste..!!!
idd
2009-08-21
standardgiallo av martini som oftast lyckas göra sina giallos mer originella än så här.. det bjuds ju inte på något nytt direkt, men e man svag för genren så visst är det en fin liten film..
Madman_86
2009-08-14
Mycket bra giallo.
Aven
2008-09-18
En bra giallo, inte så mycket mer eller mindre egentligen. Handlingen är enkel att följa med i och det är inte så mycket förvirring, såsom är lite för vanligt i genren. Däremot blir det aldrig sådär enormt spännande som det kan bli heller.
3DDaniel
2008-08-29
Spännande giallo. Trodde inte jag skulle ge ett sånt här betyg till en giallo som inte gjorts av Argento eller Bava.
rayek
2007-04-24
Hel ok giallo, men musiken är ännu bättre!
Ondskapt
2006-11-26
I like it! Bra som fan med schysst tempo och bra musik!
Moj
2006-10-01
Helt okej giallo, stilren men med en rolig liten twist. Utan den hade den nog placerat sig ett snäpp lägre.
Morayeel
2006-06-30
Jo, en svaaaag fyra får det bli. Klart den sämsta av Martinos gialli. Synd att han valt kassa Janine Reynaud, men Hilton väger upp detta, och så saknar man Edwige såklart...
NHL
2006-03-21
Riktigt hygglig giallo. Som vanligt ett intressant manus, fina kameravinklar, bra foto, hygglig musik och sedvanlig produktreklam för J&B. Några riktigt stilrena och hårda mord. Inte den bästa giallon man sett, men helt klart bättre än snittet. Stark trea/svag fyra i betyg.