2.5

Cash Only

En man i stort behov av pengar hittar en större summa pengar som senare visar sig tillhöra någon som är beredd att göra vad som helst för att få tillbaka sina pengar.

Originaltitel Cash Only
Regissör Malik Bader
Manus Nickola Shreli
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Thriller
Skådespelare Nickola Shreli, Stivi Paskoski, Malik Bader, Danijela Stajnfeld, Brandon Trammer, Herion Mustafaraj, Ele Bardha, Maia Noni, Christian Mathis

2016-11-17
En standardiserad lågbudgetthriller, men en ganska bra sådan. Det är skitigt, rått, och realistiskt, och man bygger upp en tryckande spänning som aldrig exploderar, men som heller aldrig släpper taget. Huvudpersonen är intressant eftersom han är så mänsklig, han tycks i grunden vara en bra kille, men han har tagit en del dumma beslut, och den efterföljande nedåtgående spiralen är övertygande skildrad. Här finns också en del detaljer i den värld man presenterar som ger filmen en egen identitet. Men samtidigt kommer man aldrig helt undan den lite billiga känslan, i vissa avseenden känns det här som någon gammal halvtaskig tv-serie som med rätta har blivit bortglömd. Jag var i synnerhet tveksam i början, men drogs sedan in alltmer med tiden. Lite känner jag att jag vill ge tummen till filmskaparna, men att jag inte direkt kan rekommendera den här till någon när det finns så mycket annat man kan se istället. Svag trea