2.4

Casino Royale James Bond 007!

Många skurkar, många agenter och många olika storys utgör denna parodi på Bond. Sir James Bond luras tillbaka till agentvärlden, efter att han har tagit avsked ett par år tidigare, för att ta hand om Dr Noah, vars mål är att sprida en bakterie som gör alla kvinnor vackra och dödar alla män som är längre än 150 centimeter. Alla agenterna som tjänstgör under M kallas för James Bond bara för att förvilla motståndarna.

Originaltitel Casino Royale
Regissör Ken Hughes, Val Guest, John Huston, Joseph McGrath, Robert Parrish
Manus Wolf Mankowitz, John Law, Michael Sayers
Genre Komedi, 60-tal
Skådespelare Ursula Andress, Peter Sellers, Orson Welles, Woody Allen, David Niven, Deborah Kerr, John Huston, Joanna Pettet, Daliah Lavi, Charles Boyer, William Holden, Terence Cooper, Barbara Bouchet, Jacqueline Bisset, Anna Quayle
Betygsantal 1946

Satai
2018-09-09
Fantastiskt bizzar 60-talsfilm som bl.a. inspirerat Austin Powers. En 2:a för handling och följbarhet och en 4:a för bananas-faktor.
syltkatt
2015-09-24
hahahahaha, håller med barneyk
2015-09-19
Så otroligt jävla konstig film. Flumtramsigt på ett riktigt dåligt sätt. Jag gillar musiken och Niven, Allen och Sellers med flera är alla bra. Men det här var verkligen inte alls någonting att hänga i julgranen...
Raimo_1985
2015-04-21
Haha, vilken tok-Bond! :D Denna tok-komedi/parodi har ta mig fasen allt. Jag har skitkul nästan hela tiden.
2014-12-27
Med en skådespelarensamble i form av Peter Sellers, David Niven, Orson Welles, Woody Allen, William Holden, Deborah Kerr m.fl. så var mina förväntningar bra högre än vad filmen lyckades leverera. Ärligt talat är jag riktigt besviken. Dock med skådespelare som ovanstående nämnda så är det svårt att sänka filmen totalt.
xpndr
2014-10-11
Seriöst. Hur mycket knark har manusförfattare och regissörer dragit i sig?
AlbinWesley
2014-06-11
Klart bästa hittills. Så jävla snygg och med otroligt bra musik, rolig och träffsäker. Framför allt intressant hur den i viss mån förutsåg Bonds framtid. Fyran är nära.
sawa
2014-01-24
Lite för tramsigt.
yrkeschaufföre
2013-04-02
Det gömmer sig en liten femma här, det är musiken som är fantastisk. Men filmen är så rörig att det blir, dåligt? Visst är det gott om duktiga skådisar men de kan ju inte bära en hel film själva. Jag önskar att jag kunde ge högre än ett men det mest positiva jag kan göra är att låta bli att såga den här.
Harford
2013-03-16
Sex olika regissörer i en film är fem för många. Bra början (regi John Huston) men sedan går det åt skogen. Många bra manusförfattare och ännu fler bra skådisar, men allt är förgäves. Filmen är nästan outhärdlig.