Cass

En sann historia om en föräldralös jamaicansk pojke som adopteras av ett äldre par och växer upp i London. På grund av sin etnicitet är han under sin uppväxt konstant utsatt för trakasserier vilket leder honom in i fotbollshuliganismens våldsvärld.

Originaltitel Cass
Regissör Jon S Baird
Manus Jon S Baird
Genre Drama, Biografi, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Linda Bassett, Leo Gregory, Tamer Hassan, Nonso Anozie, Gavin Brocker, Peter Wight, Natalie Press, Paul Kaye

KyLLo
2016-09-27
Är det bara göteborgare här? Vilken film är lättast att genomskåda? Plastfilmen!
foppa99
2016-07-24
inte så Cass
O´Reilly
2016-06-04
Vill verkligen ge den en 3:a för karaktären Cass var ganska intressant tyckte jag men resten av filmen klarar sig inte ända dit.
Jompalompier
2015-09-03
Tyvärr ingenting som sticker ut bland huliganfilmerna.
Bonebreaker
2014-12-25
Cass var kass.
Supernaut
2014-07-01
Helt okej, men mycket en blek kopia av Rise of the Footsoldier.
Hengman
2011-10-18
Godtagbar kvällunderhållning om man har väldigt tråkigt. Filmen saknar väldigt mycket i fråga om..det mesta. Känns mest som att meningen med den är att visa vilken skön kille Cass är...

2011-09-26
Brittiska huliganfilmer är en spännande och skrämmande egen genre. Här har vi en film som börjar mycket starkt men som sen hoppar över flera led av händelser som hade varit mycket intressanta att ta del av. I övrigt är det en välspelad historia som aldrig blir ointressant.
xhalelife
2011-09-18
Helt okej huliganrulle, inte den bästa jag har sett men inte heller den sämsta. Skönt att den inte var så värst förskönad. Det största negativa jag har att säga är att filmen spänner sig över allt för många år för att den verkligen ska hinna greppa mig någonstans, men å andra sidan så besitter den en charm som bara kan tillskrivas engelsk film. Den klarar inte riktigt av balansen mellan slagsmål och de lugnare "privata" partierna i filmen.
Andreas007
2011-09-04