3.9

Castaway on the Moon

En man försöker begå självmord och hoppar en natt ner i Hanfloden. När han vaknar upp tror han att han är i himlen, men istället får han reda på att han är på en öde ö. Nu gör han allt för att överleva på ön själv.

Originaltitel Kimssi pyoryugi
Alternativ titel Kim-ssi-pyo-ryoo-gi, Kim's Island
Regissör Lee Hae-jun
Manus Lee Hae-jun
Genre Komedi, Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jeong Ryeo-won, Jeong Jae-yeong, Park Yeong-seo, Min Kyeong-jin, Yang Mi-kyeong, Lee Sang-hun (II), Jang So-yeon

pufred
2017-07-26
pendlar mellan 3:a -4:a , skönt skruvad men rom-com på slutet drar ner lite.
drbond
2016-02-16
Fett bra rulle.
Qhunden
2015-01-10
Väldigt fin och lättsamt rolig, för att kort därefter bli riktigt gripande. Överlag lite ojämn, men stundtals rentav briljant i all sin enkelhet. Tappar lite på den något överförklarande voice overn i början och en del billiga sekvenser bildar transportsträckor i ett annars välarbetat manus. Trots många likheter med Cast Away känns det väldigt originellt och alla skavanker är snabbt förlåtna. På det hela taget en fantastisk film.

2013-12-04
En fin liten film från Sydkorea som gör en helt egen version av Castaway. Humor, värme och djup. För att inte säga skruvad. Härligt skruvad. 7/10.
Ningyou
2013-09-18
En film där dialog ersätta av djupa andetag och bölande.
johannorlund
2013-09-03
Fin!
Narnendil
2013-04-16
underbart skön, skratt och aah, ja bra ^_^ uppskattar denna typ av filmer :)
Don_Anun
2013-03-23
Härlig film! Snudd på femman: bara den inte varit en smulas smula långsam.
Engravadlax
2013-01-06
Wae ah u frum? Korea? Rely? Ooh my gaaahh.
BlackLodge
2013-01-05
Bästa koreanska filmen om en strandsatt man på en öde ö och en kufisk tjej som iakttar honom som jag sett. Lovar.