2.6

Castle Freak

Det amerikanska paret John och Susan Reilly ärver ett gammalt italienskt slott som de flyttar in i. Snart börjar de höra oförklarliga ljud och föremål går sönder under mystiska omständigheter. Deras blinda dotter Rebecca berättar dessutom att någon eller något har besökt hennes rum på natten. När två brutala mord begås i källarvalvet så måste John ta reda på slottets mörka hemlighet...

Originaltitel Castle Freak
Regissör Stuart Gordon
Manus Dennis Paoli
Genre Skräck, 90-tal
Skådespelare Jeffrey Combs, Barbara Crampton, Jonathan Fuller, Jessica Dollarhide, Massimo Sarchielli, Elisabeth Kaza, Luca Zingaretti, Helen Stirling, Raffaella Offidani

Dele
2016-11-20
En relativt underhållande men ganska simpel och typiskt småunken skräckis, som jag personligen tycker känns mer 80 än 90-tal.
LucaCanali
2016-04-09
se filmen för combs maniska överspel.. annars vet jag inte, stuart gordon försöker nog, så gott han kan, att skapa stämningsfull skräck i slottsmiljö med pungmonster å allt och faktiskt lite sleaze också, men riktigt bra blir det ju aldrig. (ok - 44/100)
Solidus
2015-07-10
Vi har slott, vi har åska och vi har Jeffrey Combs. Tre ingredienser som borde göra den rysaren till en härlig 90-tals skräckis. Tyvärr blir det inte som jag önskar mig, utan "Castle Freak" levererar en stämning som känns billig och på det stora hela känner jag ointresserad av det får serverat av Stuart Gordon. Det här hade kunnat bli mycket bättre.
Dutch
2014-01-09
Vilket sletet och perverst källarfreak med fin pung de hade, tyckte nästan det förtjänade en trekant med morsan och dottern.
martineden
2013-09-08
[rek. 2] Det var inte riktigt vad jag väntat mig. Det är förvånande att Gordon i denna typ av film i sådan utsträckning försöker att göra karaktärerna psykologiskt komplexa. Det är naturligtvis föredömligt, men i ärlighetens namn blir det i detta fall hämmande på filmens flyt. Gordon är skicklig med skådespelare och filmens utrymme behandlar skuld, ånger och dessas inflytande på den enskilde karaktären. Hade fungerat bättre i en annan kontext. Dock sevärd och helt okej. 2+/3-
Kosmoskorven
2013-07-29
Jag skulle vilja såga den här filmen, men den har ändå nått underhållande b:igt över sig som tilltalar mig. Den kommer liksom aldrig igång riktigt och man känner ointresse för samtliga karaktärer - bortsett från figuren i fängelsehålan. Helt okej film enlig mig. Inte särskilt skrämmande MEN charmig.
TheHorrorfan
2013-07-11
För att vara så gammal, så var den ändå rätt så okej. Svag 3a.
dudson
2013-06-27
Mysigt slott där maniska Jeffrey Combs springer runt i =) och en del slaffsiga mord räcker så man blir tillfredställd och belåten. verkar jobbigt ärva slott med ett freak i källaren lol)
Noseman2005
2013-03-13
Lite lätt billig känsla, men med ett synnerligen effektivt "monster". Jag får erkänna mig svag för herr Gordon och hans filmer, helt enkelt.
Robkiller
2013-03-07
Det här var då oväntat dåligt... en familj kommer till ett gammalt slott där någonting som gillar människokött redan befinner sig... vad händer nu? Dåligt filmat, usel handling.. blir väl aldrig direkt spännande utan det rullar mest på... kan inte sätta fingret på det, men den tar sig aldrig... och när det väl händer nåt... så är det inte så mycket att se i alla fall...