1.8

Castle of Evil

En hel släkt åker till en avlägsen ö för att läsa upp en död forskares testamente. Efter uppläsningen börjar alla döda varandra, en efter en, för att själva få den döda forskarens arv.

Originaltitel Castle of Evil
Regissör Francis D Lyon
Manus Charles A Wallace
Genre 60-tal, Skräck, Mysterium, Science Fiction
Skådespelare Scott Brady, Virginia Mayo, Lisa Gaye, David Brian, Hugh Marlowe, William Thourlby

Merwinna
2016-06-11
För det första: beskrivningen är fel. De som reser till ön i hopp om att få ärva är inte forskarens släktingar, och det stämmer inte heller att "alla börjar döda varandra". Det vanliga upplägget för en B-skräckis och de vanliga stereotypa karaktärerna. Man förstår snabbt vad det går ut på, och det kommer inget nytt och överraskande avslöjande i slutet heller - vilket jag hela tiden förväntade mig att det skulle göra. En besvikelse på det sättet, det blev helt enkelt för enkelt. På plussidan: de flesta skådespelarna är förvånansvärt bra för en film av denna typ. Jag gillar speciellt att en lite äldre och fylligare Virginia Mayo får spela en kvinna som fortfarande ska vara vacker och attraktiv, och dessutom har skinn på näsan och kan handla ändamålsenligt - medan den unga kvinnan spelar över, svimmar och springer runt och skriker hysteriskt. Medelålders kvinnor behöver sådana positiva förebilder!
Serenas
2007-10-22
mord, skräck, terror och alternativ rock. hur bra kan det inte bli? tänk på att filmen är från 66. Det var "inne" med den här typen av skräckisar.