2.5

Catfight

När två gamla college-vänner träffas på en glamorös tillställning sprakar en gammal rivalitet igång som leder till storbråk.

Originaltitel Catfight
Regissör Onur Tukel
Manus Onur Tukel
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Sandra Oh, Anne Heche, Alicia Silverstone, Amy Hill, Myra Lucretia Taylor, Ariel Kavoussi, Damian Young, Stephen Gevedon, Giullian Yao Gioiello, Tituss Burgess, Jay O Sanders, Peter Jacobson, Catherine Curtin, Ivana Milicevic, Dylan Baker

2017-10-25
Platta karaktärer i en film på ett slitet tema. Trots detta funkar det överraskande bra. Den samhällskritiska satiren är vass (om än inte alltid särskilt subtil) och dialogen bitvis lysande. Dessutom är Sandra Oh än en gång riktigt bra. (8-/15)
supermancover
2017-10-02
Omotiverat grovt våld och i övrigt ytterst lite handling egentligen. Oavsett inte värd att se, imo.
Tatty
2017-07-25
Intensiv och ganska knäpp film så att den är lite rolig. Riktig brutal fight så att det är helt galet! Man får en tankeställare om hur man borde tänka på hur man beter sig.
ShenLong
2017-07-13
kul med osympatiska kvinnor
Murvel48
2017-06-30
Underhållande svart komedi. Mycket välspelat.
ulpe01
2017-05-05
Det är väldigt underhållande att se osympatiska karaktärer spöa skiten ur varandra, men som helhet är det väl ingen höjdarrulle.