1.7

Cats

En musikal med musik av Andrew Lloyd Webber uppbyggd kring kattdikterna ur De knepiga katternas bok (Old Possum's Book of Practical Cats) av T.S. Eliot.

Originaltitel Cats
Regissör Tom Hooper
Manus Tom Hooper, Lee Hall
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, Musikal, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Francesca Hayward, Judi Dench, Idris Elba, Jennifer Hudson, Laurie Davidson, Robbie Fairchild, Rebel Wilson, James Corden, Taylor Swift, Ian McKellen, Jason Derulo, Steven McRae, Danny Collins, Naoimh Morgan, Mette Towley, Daniela Norman, Ray Winstone, Larry Bourgeois, Laurent Bourgeois, Jaih Betote, Jonadette Carpio, Bluey Robinson, Freya Rowley, Ida Saki, Zizi Strallen, Eric Underwood

Asmorod
2020-06-15
Så jävla dålig att jag blir förbannad.
Supernaut
2020-04-05
Inte bara dålig, utan tråkig också. Fult filmad och ljussatt, osammanhängande och i stort sett meningslöst. Inte ens värd att se för att håna.
miss_spears
2020-02-08
Älskade den!
karlmats
2020-01-26
Jag gillade inte musikalen och förväntningarna på filmen var väl minst sagt låga. Men en gratisbiljett kan också vara jellicle och vad filmen än levererar känns det som en snackis man vill ha sett. Första timmen är horribel, det finns ingen handling, ingen logik, ingen fungerande humor och de repetitiva inslagen är så hypnotiserande att man bara känner livskraften sugas ut ur kroppen utan att kunna göra något åt saken. 1an kändes bombsäker, och då har jag ändå inte just något emot de visuella delarna av den här filmen som fått så mycket skit. Jag tycker nog ändå att katterna ser ganska bra ut, bisarra på ett sätt visst, men inte så att det egentligen påverkar filmen negativt. Sen dyker det upp lite underhållande låtar och Ian McKellen dansar oväntat in från ingenstans och livar upp tillställningen. Man väl säga att det är lite synd om Tom Hooper, hela musikalen är ju ren kattpiss utan direkt handling så vad ska han göra med det här egentligen? Målet för katterna är att få dö, hur ska man förhålla sig till dessa drömmar egentligen? Men Hudson, Swift, McKellen, Corsen, Elba, Davidson, Dench, Hayward etc. gör det ju egentligen alla ganska bra och Memories är fortfarande en klassisk låt. Nej jag måste nog ändå sätta en svag 2a på det här, att den trillat in på plats 31 på IMDBs botten 100 känns lite orättvist ändå, men jag förstår ju samtidigt hur folk tänker.
sven_usling
2020-01-21
Jag gillade utseendet, både i trailern och i filmen. Jag antar att jag är den enda som inte tycker det ser freaky ut. Däremot är inte showen i sig särskilt fantastisk. Vissa snygga låtar, och skådisarna funkade bra (fantastiskt kul att se Ray Winstone i en sån här film), men också lite trist stundtals.
zeke_karlsson
2020-10-09
Vad jag ska säga? Uselt!!!