1.6

Catwoman

Den blyga och känsliga Patience Prince förvandlas till Catwoman och blir därmed snabb och smidig som en katt. Hon börjar använda sina superkrafter och balanserar mellan att vara hjälte och skurk, vilket kanske inte är helt bra om man har en pojkvän som är polis...

Originaltitel Catwoman
Regissör Pitof
Manus John Rogers (II), John D Brancato, Michael Ferris
Genre 2000-tal, Action, Kriminalare, Fantasy, Äventyr
Skådespelare Halle Berry, Benjamin Bratt, Sharon Stone, Lambert Wilson, Frances Conroy, Alex Borstein, Michael Massee, Byron Mann, Kim Smith, Christopher Heyerdahl, Peter Wingfield, Berend McKenzie, Ona Grauer, Landy Cannon
Filmnummer 20704

Skapad 2019-12-06 av #32
Darkcomic-filmernas ÅsaNisse Så har då feminismen gjort sitt intåg till serietidningsfilmernas pengastinna värld. Med ungefär samma tyngd och trovärdighet som F!. Halle Berry tar sig an rollen...   Läs mer »

2017-10-22
suck

2017-09-25
Dårlig film om skitzofren kvinna som dagtid er tafatt og blyg men som kveldstid tror hun er en selvsikker katt. Så løjlig og dårlig at den faktisk blir litt underholdene å se på. -2
JPerlie
2017-08-28
Jag älskar att hon var den första skådisen som dök upp för att ta emot sin Razzie Award. Självdistans uppskattas. Effekterna är horribla. Den animerade katten är nog värst dock. Förstår inte om dom tyckte att det skulle tas på allvar. Det är alltid kul att se brudar kicka ass. Det och humorn i hur dålig och överspelad den här filmen är, är vad som höjer den till en 2a. Om du gillar dåliga oneliners, övdrivet skådespel och usla specialeffekter. Då kanske det här är filmen för dig. Och ja! Halle Berry både jamar och fräser i den här filmen. Och inte metaforiskt.
Starkbröl
2017-06-21
Horribel film förstås, det mesta är värdelöst, men det är regi (överspel) och den fruktansvärda dialogen som verkligen sänker filmen. En etta är det däremot inte riktigt.
Tatty
2016-09-25
Gillade filmen. Den är bra och spännande. Halle Berry passar som Catwoman och spelar rollen bra.
zeke_karlsson
2015-10-03
Haha vilken bajskorv
zallaxx
2015-10-03
såg den på 4an medans jag packade prylar.. rätt så underhållande.. folk är bara gnälliga här som vanligt
2014-10-31
Nä, det här är inte bra. Effekterna är hyfsade men inte speciellt genomtänkta när det gäller val av vinklar osv. Handlingen är tråkig förutsägbar. Halle Barry som catwoman är dessvärre skrattretande. En film som kunde blivit så mycket bättre.
Zipper
2014-01-26
Förväntade mig en etta men det behöver vara ögonblödande uselt för att en film ska få det betyget. Den här tog jag mig åtminstone igenom.
drsatan
2014-01-24
okej jag såg filmen första gången 2004 när den kom.då va den dålig men idag woooooow Hulken från 2003 är tusen gånger bättre men den är usel.halle berry är snygg men detta räddar inte en film med så dåliga effekter