2.9

Cecil B DeMented

En grupp anarkistiska filmskapare, med Cecil B. Demented i spetsen, kidnappar den uppnosiga och framgångsrika skådespelerskan Honey Whitlock under premiären av hennes nya film. Cecil vill nämligen ha med henne i hans nästa film.

Originaltitel Cecil B DeMented
Regissör John Waters (I)
Manus John Waters (I)
Genre Thriller, Kriminalare, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Melanie Griffith, Stephen Dorff, Alicia Witt, Adrian Grenier, Lawrence Gilliard Jr, Maggie Gyllenhaal, Jack Noseworthy, Ricki Lake, Mink Stole, Michael Shannon, Eric Barry, Kevin Nealon, Patricia Hearst, Erika Lynn Rupli, Roseanne Barr, Eric Roberts

HerrNenne
2020-03-07
Rolig och riktigt bra flyt.
2017-10-28
2017-08-01
Ganska hyfsad.
Gitarrmongot
2016-10-11
Av någon anledning så hade jag knuffat ned den här filmen till en fyra. Varför? Har ingen jävla aning. Kanske ett försök för att få mina femmor att framställa mig som en mer artsy-fartsy-intellektuell person. Jag såg om filmen för ett par dagar sedan dock och tänkte att fan vilket välsnajdat verk det här är, varenda replik sitter som en pisksnärt ("Before I was a drug addict, I had so many different problems. Now I just have one - drugs! Gave my life a real focus."), castingen är FANTASTISK och musiken bidrar inte så lite till filmens redan fantastiska rytmiska känsla. Jag har inte tråkigt en sekund, trots att jag sett filmen över tio gånger och jag kan säga er att ingen, INGEN annan film håller för så många genomtittningar, de sjunker alltid lite, lite, även de bästa verk. Cecil B. Demented är dock som en catchy-as-fuck två-och-en-halv-minuterspoplåt, vänta, punk, som tål att sättas på repeat närapå. Jag tycker fortfarande att filmen borde visas på alla filmskolor. Fan, vilket driv. Fan, vilka inspirerande filmkaraktärer. Ja, jävlar. John Waters magnum opus, i mitt tycke. En sådan film.
2014-11-17
Detta är en ruggigt cool film, med många filmskämt för oss filmälskare. Håller kanske inte lika hög klass som andra John Waters-filmer men fortfarande mycket god underhållning. Stephen Dorff är ruskigt bra liksom Melanie Griffith. Inriktar sig mest till inbitna filmfantaster. Ironisk är bara förnamnet. 3+
Dele
2014-10-30
Smått skruvad och stundtals ganska rolig. Allt är inte lyckat dock.
Ful_fisk
2014-08-14
Ett gäng filmterrorister kidnappar en bortskämd filmstjärna och tvingar henne under mordhot att spela huvudrollen i deras independentfilm i ett våldsamt uppror mot Hollywoods herravälde över biograferna. Kul idé, men halvtaskigt utfört. En hel del omogen humor blandas in i mixen och filmen är inte riktigt så rolig som man kunnat hoppas. Har sina stunder, men är överlag ingen höjdare.
Maxter
2012-07-22
En helt sjuk film med riktigt sjuk humor. En ovanligt udda komedi rulle må jag säga.
Amx
2012-05-01
Så jävla bra. Satt och skrattade non-stop typ.
Martin_Sj
2010-03-17
Rolig som väntat av en film av Waters.