2.3

Cellmates

Leroy Lowe är en lokal ledare för Ku Klux Klan. När han döms till fängelse för bedrägeri bestämmer sig fängelsedirektören för att "rehabilitera" Leroy och väljer därför mexikanen Emilio som Lowes cellkamrat. Leroy står inte ut med den snacksalige Emilio som bara bygger på hans ilska och fördomar, och hans återkommande samtal med direktören leder inte heller någonstans. Men så anställer direktören den vackra Madalena som städerska, och plötsligt börjar Leroy att se saker på ett annat sätt.

Originaltitel Cellmates
Regissör Jesse Baget
Manus Jesse Baget
Genre 2010-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Tom Sizemore, Stacy Keach, Héctor Jiménez, Olga Segura, Kevin P Farley

jonbo
2013-03-24
Sizemore är som ofta intensivt överspelande och filmen har inte så mycket bättre att komma med. Men totalt usel är den väl inte.
WinDrop
2013-02-21
Inte min humor, finns ett program som går på tv, som liknar denna. För er som gillar hillbillyhumor, amerikanska södernmentalitet, se denna. :D
XJR
2013-02-07
Smårolig historia med många kul detaljer. Man driver ganska hårt med Ku Klux Klan, och dess medlemmar, som kanske inte alltid har alla indianer i kanoten. Motvilligt upptäcker Leroy (Sizemore) att även mexikaner är människor, även om han knappast tror det. Undersköna Olga Segura "förstör" hans skeva bild av mexare. Stacey Keach är rolig som potatisgalen fängelseboss. En helt Ok rulle för en stund i soffan. 3:a.
dudson
2013-01-29
Fan vilket bottennapp detta var!.trodde det skulle vara en rolig och ball komedi för Tom Seizmore är ju alltid underhållande samt Stacey Keach.men vad fick man jo ett sömn pillerZZZzzz=(