3.2

Cellskräck

En dam blir fånge i sin egen hiss när elektriciteten i hennes hem försvinner. Av misstag råkar hon dra till sig tjuvar när hon kallar efter hjälp.

Originaltitel Lady in a Cage
Regissör Walter Grauman
Manus Luther Davis
Genre Drama, Skräck, Thriller, 60-tal
Skådespelare Olivia de Havilland, James Caan, Ann Sothern, Scatman Crothers, Jennifer Billingsley, Jeff Corey, Rafael Campos, William Swan, Charles Seel

idd
2020-09-14
Extremt överspelad och egentligen inte alls så bra, men intressant på något sätt..
KyLLo
2019-06-27
Brutal för sin tid. Välgjord med bra detaljer, men inte helt bra. En svag trea.
Lyndon
2013-05-20
På alla sätt och vis alldeles förfärligt usel.
Anonymus
2012-10-11
Känns väldigt modern för sin tid, en härlig blandning av funny games och Hitchock. Musiken är härligt stämmningshöjande och hela filmen präglas raktigenom av en bitande sadistisk munter och avskyvärd psyco-thriller stämning, välgjord och välspelad.
dudson
2010-05-25
Fantastisk 60-tals pärla!! James Caan är en riktigt Otrevlig typ här..Filmen är Härligt Sadistisk på sina ställen..Sen vill filmen få fram en del Samhälls-kritik åxå..En Underbar Film-upplevelse!!
emmycaution
2010-03-27
Vilken förbisedd hollywood-rulle. Ett snyggt intro satte mig i riktig stämning och spänningen och intresset hölls uppe från början till slut.
Czechflash
2008-04-26
Tyvärr inte tillräckligt bra. Hade kunnat bli en stark, pyskologisk thriller/skräckfilm, men saknar intensiteten och äktheten på något sätt. James Caan, filmens svartvita foto och en bättre avslutning på filmen är filmens starkaste sidor. Hade förväntat mig mer.
DanielMott
2007-08-08
Riktigt bra dramathriller, stark fyra!