3.1

Cemetery Junction

De tre vännerna Freddie, Bruce och Snork lever en sorglös tillvaro i samhällets utkant med fylla, tjejer och slagsmål samtidigt som de drömmer om att fly bort från arbetarklasstaden Cemetery Junction. När Freddie skaffar sig ett nytt arbete börjar saker förändras.

Originaltitel Cemetery Junction
Regissör Ricky Gervais, Stephen Merchant
Manus Ricky Gervais, Stephen Merchant
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Christian Cooke, Tom Hughes (I), Jack Doolan, Felicity Jones, Ralph Fiennes, Emily Watson, Matthew Goode, Ricky Gervais, Steve Speirs, Julia Davis, Francis Magee, Anne Reid, Burn Gorman, Bryony Hannah, David Earl

2017-10-30
StureStenhög
2016-05-25
Den här filmen har man sannerligen sett många gånger förut, och det slås onekligen in en hel del öppna dörrar längs vägen. Men den är också ganska rolig emellanåt, och de har lyckats bra med 70-talskänslan. Så det är ändå en småtrevlig rulle, och en stark tvåa i betyg
tvamvarg
2016-03-19
Några inslag av roliga ordväxlingar, men så j_a osubtil - varför?
KyLLo
2016-03-09
Filmbeskrivningen låter tyvärr bättre än filmen är. Jag stör mig på dåliga skådespelare. Det blir mest sliskigt och inte kul. Att den försöker sälja in sig med musik hjälper inte.
LadyFlanders
2015-11-22
Söt rulle. Engelsk arbetarklassungdom på 70-talet drömmer om ett bättre liv än vad föräldrarna fick. Varken speciellt djup eller realistisk, men härlig som omväxling till amerikanska kidsfilmer. Och med väldigt bra musik!
Semiramis
2014-01-17
Stark trea tycker jag. Kunde absolut vara mer bra humor - den var ibland lite platt. Men kul story och setting. Och bra musik.
Valarn
2012-11-06
Första halvtimmen var bra. Mysig och underhållande. Sen blir filmen tyvärr inte bara förutsägbar utan genomskinlig. Handlingen ligger som ett färdigt pussel för alla åskådare som sett samma upplägg så många gånger förut. Helt OK, i alla fall.
fridenpaden
2012-09-30
Jag brukar köpa filmer jag inte sett när hyrbutiker säljer ut sina lager billigt. Det mesta man inte hört talas om är crap men ibland blir man glad att man ger vissa filmer en chans. Cemetery Junction är en sådan. Härliga karaktärer, bra skådisar och fint driv i både handling och dialog. Tidigare inlägg har kommenterat att filmen inte är särskilt originell, vilken den inte är. Men, som även de andra nämnt, så är det en film som förtjänar mer, med tanke på att den troligen kommer att försvinna bland andra så kallade sämre "dussinfilmer".
emsir
2012-09-22
Inte så originell och kanske inte heller en film som lämnar något djupare intryck, men tillräckligt mysig och underhållande för att förtjäna en stark trea. Många bra skådisar också, vilket är ett plus.
Claren
2012-09-14