2.5

Central Intelligence

Efter att ha återförenats med en gammal kompis via Facebook lockas en blid revisor in i en värld av internationellt spionage.

Originaltitel Central Intelligence
Regissör Rawson Marshall Thurber
Manus Rawson Marshall Thurber, Ike Barinholtz, David Stassen
Genre Kriminalare, Komedi, Action, 2010-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Kevin Hart, Amy Ryan, Danielle Nicolet, Jason Bateman, Aaron Paul, Ryan Hansen, Tim Griffin, Timothy John Smith, Sione Kelepi, Dylan Boyack, Thomas Kretschmann, Robert Woo, Slaine, Kumail Nanjiani, Melissa McCarthy, Nate Richman
Filmnummer 120105

dudson
2019-10-02
Tramsig film som kör sitt eget race. Inte mkt innehåll direkt. Men ändå en skön hjärndöd rulle med The Rock och den smått" irreterande Kevin Hart. Kul för stunden iaf"
Qhorinhalfhand
2019-06-22
Det bästa med filmen är omtagningarna i slutet.
_lucifer_
2018-11-18
Kul manus och bitvis ganska kul. Tyvärr för larvig emellanåt vilket gör att den inte når högre än en stabil trea. En av Rocks bästa skådespelarinsatser på länge.
2018-06-29
Hjärndöda amerikanska halvtramsiga action-komedier är riktigt svåra grejer att stå ut med, men den här funkar hur bra som helst. Långt ifrån så hysterisk man kan tänka sig, och även om filmen är väldigt "extrovert" så är den full av subtil humor. En höjdare i sitt slag, en klart godkänd bakfyllefilm. (8+/15)
BrutusBeefcake
2018-01-29
Ganska rolig ibland men klippningen ger mig huvudvärk. Thw Rock hjälper den upp på en trea. (7+/15)
widez
2017-10-03
Ganska underhållande ändå även om humorn ligger på en ganska låg nivå emellanåt.
2017-08-09
Rapp actionkomedi som säkert cashade in, men som mest påminner om en tröttsam upprepning av bättre filmer i genren. Rätt underhållande, men uselt låg nivå i vissa scener vilket sänker helheten rejält.
Boondock_saint
2017-07-25
Hela mobbad-tjockis-"hämnas"-på-mobbarna-genom-att-bli-smal/fit-humorn gör mig så jävla sorgsen, det är tragiskt att det greppet fortfarande används och ses som helt rimligt... bortser man från det så funkar väl filmen hyfsat.
Christofer
2017-07-15
Trots ett par (skäms)skratt i början så var det ofantligt löjligt till 99.5%, borde ha stängt av men gjorde misstaget att fortsätta kolla. Upplösningen och Melissa McCarthy gjorde mig nästan illamående.
Zok
2017-06-25