2.1

Chameleon II - Death Match

Hon har pumans styrka, hökens sinnen och kameleontens förmåga att bli osynlig. Kam är vacker, dödlig och slutligen också förbrukningsbar. Hon är en genetiskt förbättrad människoklon skapad av ett stort multinationellt konglomerat, kallat "The Corporation", som det ultimata vapnet mot konglomeratets fiender. Trots sina oerhörda krafter står Kam under konglomeratets kontroll och tvingas ut på livsfarliga uppdrag. En av höjdarna inom The Corporation hålls tillsammans med flera andra som gisslan av skoningslösa angripare som kräver pengar i utbyte. De hänsynslösa mördarna har överlistat och besegrat alla försök att frita gisslan. När de överraskat och utplånat The Corporations främsta attackstyrka tror de att spelet är vunnet. Men när Kam kommer in i bilden kommer de att få lära sig vad rädsla verkligen innebär. Producerad för tv.

Originaltitel Chameleon II - Death Match
Regissör Craig R Baxley, Russell King
Manus Bennett Cohen
Genre 90-tal, Science Fiction, Action
Skådespelare Casey Siemaszko, Tasha Smith, Bobbie Phillips, Kara Zediker, Rhondda Findleton, John Waters (III)

Luciphere
2008-04-12
Egentligen inte så dåligt genomförd, men blekt manus - ungefär som ett inte alltför märkvärdigt avsnitt ur någon "hi-tech" action-serie. Men så är filmen producerat för TV också.
2004-04-29
Underhållande skitfilm som måste tas med ett halvkilo salt.