Chaplin på rullskridskor

Chaplin arbetar som servitör. På sin lunchrast beger han sig till en rullskridskorink där han träffar den vackra Edna. Chaplin hjälper henne från den ihärdigt flirtiga Mr Stout som även han är vid skridskorinken. Efter att ha utgett sig för att vara en finare herre blir Chaplin bjuden till Ednas rullskridskofest samma kväll. Av en händelse är även Mr Stout där, som nu är svartsjuk...

Originaltitel The Rink
Alternativ titel Rolling Around
Regissör Charles Chaplin
Manus Charles Chaplin
Genre Kortfilm, Komedi, Stumfilm, 10-tal
Skådespelare Charles Chaplin, Edna Purviance, James T Kelley, Eric Campbell, Henry Bergman

2016-06-16
Hvilken artist Charlie Chaplin var. -4.
Werim
2014-03-31
Chaplin var sannerligen en man med många talanger,vilken kung han var på rullskridskorna. Utöver det hade inte filmen mycket att erbjuda.
NtoNW
2012-04-19
Han var faktiskt ganska bra på rullskridskor. Blev en trea även på omtittningen.
Mynameiscarl
2010-12-22
Oj oj oj, vilken sköning. Han är så extremt smidig - det här är humor på hög nivå. En enkel fyra.
Astrojacob
2010-10-22
Absolut excellent. Han var en virtuos på rullskridskor. Ovanligt bra Fyra.
Fermis
2009-09-10
haha ganska kul
the-godfather
2009-08-19
Den här filmen var just beautiful!!! Att ge att betyg på den här är inte så svårt och betyget är en stenhård femma för filmen väldigt bra gjord för sin tid och så är den väldigt rolig så femmam på detta mästerverk är en femma.
Smuggling
2008-03-07
Chaplin. The one and the only. Skaparen av humor!. Vad håller ni på med !? Han förtjänar högre än 5!
jssfrk
2008-01-04
Redan 1916 var jag för gammal för sån här dratta-på-ändan-humor.
Arensberg
2008-01-01
ASROLIG AHAHAHA!!!!!!! och jag gillar liksom inte chaplin i vanliga fall.