3.3

Charisma

Polismannen Yabuike beordras ta semester efter att ha misslyckats klara upp en gisslansituation. Han beger sig så till en bergsskog där det står ett underligt träd kallat Charisma. Detta träd skapar mycken osämja i trakten.

Originaltitel Karisuma
Regissör Kiyoshi Kurosawa
Manus Kiyoshi Kurosawa
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Ren Ôsugi, Kôji Yakusho, Hiroyuki Ikeuchi, Yoriko Douguchi, Yutaka Matsushige, Jun Fubuki, Akira Otaka, Sachiko Meguro, Masayuki Shionoya

2012-06-03
Har länge varit ett stort fan av Kiyoshi-san! Coolt med en film där både Yakusho och Osugi medverkar...betyget blir en stark 3a förnärvarande men möjligen ett högre betyg vid en omtitt!
Cumlin
2009-07-29
Liten besvikelse. Förväntade mig en lite "snyggare" film. Men jag gillar manuset och hur den blir lite flummig och halvt oseriös vid slutet, som i Loft ungefär.
Mojok
2006-08-03
Märklig historia, men otroligt bra dessutom. Kiyoshi Kurosawas första betyg som varit över 2/5 för min del! Charisma är helt enkelt strålande. Lågmält, mystiskt och otroligt stämningsfullt. Japans natur är helt fantastisk, och likaså Koji Yakusho (men det var ingen nyhet). WOW!
Gustavo99
2006-07-23
"Gran Hotel"
(finnsinte)
2006-05-09
Bra musik också förresten.
(finnsinte)
2006-05-09
Märklig och stämningsfullt dämpad. Lätt metafysisk. Otroligt snyggt filmad är den också.
MilkMonkey
2005-12-07
miljöfilm är ju en gammal japansk paradgren (Stereo Future, Matango, Mononoke, Pom Poko, Nausicaä, . . . ) denna vinner på att man kan se den allegorisk. vedervärdig musik förresten & sunkiga budget-SFX är verkligen Kurusawas adelsmärke
NikolaiGrinko
2005-10-22
Mycket mycket bra!
LuonasTaemrem
2005-05-17
Klart intressant och fängslande film, även om den börjar väldigt segt och förvirrat. (och då menar jag såklart inte att långsamt skulle vara dåligt, utan tvärtom) Till slut hittar dock Kurosawa sin röda tråd och den andra halvan av filmen är riktigt bra. En mye trevlig film, medeltrea.
Cheshire
2005-03-03
ööööh träd.... jag fattar ingenting. folk som trallar runt i skogen och snackar om träd, vad ska det här föreställa?