3.1

Charlie Bartlett

Den rika tonåringen Charlie Bartlett blir utslängd från sin privatskola och måste gå i en vanliga high school. Han finner det väldigt svårt att passa in i den nya skolan styrd av den uttröttade rektorn Gardner. Snart börjar han dock förstå skolan hierarki och får också rollen som elevernas "psykolog" och rådgivare.

Originaltitel Charlie Bartlett
Regissör Jon Poll
Manus Gustin Nash
Genre 2000-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Anton Yelchin, Robert Downey Jr, Hope Davis, Kat Dennings, Tyler Hilton, Ishan Davé, Megan Park, Jonathan Malen, Jake Epstein, Mark Rendall, Dylan Taylor, Lauren Collins, Sarah Gadon, Noam Jenkins, Derek McGrath

HerrNenne
2018-02-01
Orkar inte med filmer där protagonisten är så totalt unlikeable. (vad heter det på svenska? Ogillbar?). Gillar nog helt enkelt inte Anton Yelchin och speciellt inte när han regisseras på det här viset.
Taandborste
2015-07-26
Ganska roligt koncept ändå, men nästan på gränsen till överdrivet fånig ibland.
norenorama
2015-01-18
Riktigt bra! Hade hoppats mera på rik/vs fattig missförstånd och skojigheter men den levererade annat bra i stället.
MaxMackan
2013-12-31
Jag är svag för sådana här filmer. Älskade den verkligen. Det är inte den vanliga trötta feelgood-rullen, utan har lite finess och stil!
AlbinWesley
2013-11-22
Mjo det kan väl va gulligt nog för en trea, men det är ju inte toppen direkt.
divaad
2013-09-23
Feelgood och underhållande för stunden.. Men nja. Ingen film jag kommer minnas nämnvärt.
Ramza
2013-09-07
Skådespelarna lyfter upp ett inte helt klockrent manus.
dithan
2013-05-27
robert downey jr, terapi och tablettlangning i en och samma film. fantastiskt!
SomethingIda
2013-02-03
Robert downey jr spelar en alkoliserad pappa men så snygg han är ! Älskar hela filmen
elzplz
2012-08-15
såg den för robert downey jr. åh, gubbcrushen! f.ö en helt okej ungdomsrulle.