2.9

Charlie som boxare

Charlie ställer upp som sparringpartner till en boxare. Charlie lägger en hästsko i sin boxningshandske och knockar sin partner. Det blir stor uppståndelse och ganska snart får han utmana världsmästaren.

Originaltitel The Champion
Alternativ titel Battling Charlie, Champion Charlie, Charlie the Champion
Regissör Charles Chaplin
Manus Charles Chaplin
Genre Komedi, Kortfilm, Stumfilm, 10-tal
Skådespelare Charles Chaplin, Bud Jamison, Lloyd Bacon, Edna Purviance, Leo White

Ful_fisk
2020-01-13
Lite skojig.
Werim
2014-03-30
Underbar boxningsmatch, men inte så mycket mer! Dock kronologiskt hans bästa film hittills i mitt tycke. Stark 2a.

2010-11-13
Håller med föregående talare till stor del, håller även med the godfather till viss del :)
Astrojacob
2010-10-21
Chaplin gör en "Raging Buil"? Viftar o knuffas o slår blint som en drucken, men roligt? ja i 5 min, inte 25. Verkar ur form. Tvåa, inte mer. Hunden bäst (30 sek)
ASSFACE
2009-09-10
Skrattade så mycket under boxningsscenen!
the-godfather
2009-08-26
haha den är var bra väldigt bra gillar att se när chaplin boxas det ser så roligt ut och det var det även den här gången. chaplin är verkligen king of comedy för ingen absolut ingen kan göra en bättre komedi än han. Den här ger jag en fyra mest på grund av boxnings matchen som var underhållande men det var en del andra roliga moment i den som till exempel när han svingar sig i ringarna och krockar med två personer det var ganska roligt. Mitt betyg blir en fyra. Mvh the godfather.
Kubrick
2005-11-12
Ganska rolig och rättså skön. Söt hund.
superjudgen
2004-10-24