Charlie St. Cloud

Charlie överlever den fruktansvärda olyckan som tar hans lillebror Sams liv. Men innan brodern dör lovar Charlie att alltid ta hand om honom, och döden förmår inte klippa av det känslomässiga bandet mellan bröderna. Charlie ägnar sitt liv åt att hålla löftet till Sam. När Tess dyker upp vänder hon upp och ner på Charlies värld. Kärleken till henne är så stark att han tvingas omvärdera sitt liv. Men kan han lämna Sam? En filmatisering av Ben Sherwoods roman "Om liv och död för Charlie St. Cloud".

Originaltitel Charlie St. Cloud
Regissör Burr Steers
Manus Craig Pearce, Lewis Colick
Genre Drama, Romantik, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Zac Efron, Amanda Crew, Ray Liotta, Kim Basinger, Dave Franco, Chris Massoglia, Donal Logue, Charlie Tahan, Julia Maxwell, Tegan Moss, Augustus Prew

HerrNenne
2018-11-12
Kanske rätt lökigt, men fint! Jag önskar bara man hade lekt kanske ännu mer med premissen.
2018-01-03
Tja, något seg film, men funkar att se på...
Dutch
2016-07-12
Gullig seglarfilm.
KyLLo
2015-11-22
Började okej, men jag kände att intresset dalade på vägen.
Tatty
2014-02-04
Riktigt bra film och lite sorglig. Gillar slutet.
AlbinWesley
2014-02-03
Fint fotad! Efron är helt klart bra här. Den må vara en tematisk lättviktare, men det förringar inte det faktum att tematiken kring att lämna sitt förflutna bakom sig och så vidare är ett allt som oftast intressant sådant. Och ja, det är ju rent av så att denna bagatell är rätt så bra. Jag tycker det räcker till en trea för den här gången.
yrkeschaufföre
2014-02-02
Inget speciellt där Zack ändå visar att han är mer än bara söt.
larox
2013-08-30
här har gränsen gått för det sockersöta men filmen är i vart fall helt oförutsägbar, vacker bild - hav och segling, syskonkärlek över alla gränser
embr91
2013-07-10
Kan det bli sliskigare?
TheHorrorfan
2013-06-22
Väldigt seg och tråkig. Tyckte faktiskt att filmen aldrig var något vidare sorglig heller.