2.2

Charlies änglar

Natalie, Dylan och Alex är tre snygga och tuffa privatdeckare, som byter förklädnad oftare än du hinner blinka och de är utrustade med det senaste i fråga om häftiga prylar, snabba båtar och bilar. Tjejerna är dessutom experter på österländska kampsporter. Deras chef är den hemlighetsfulle Charlie som bara kommunicerar med dem via radio. Charlie har också en ställföreträdare, Bosley, som emellanåt gör mer skada än nytta när han försöker hjälpa tjejerna med sina uppdrag. I Charlies änglar är deras jobb att hitta den kidnappade affärsmannen Eric Knox, chefen för datorföretaget Knox Technologies. Spåren leder till hans konkurrent och rival, Roger Corwin , ägaren av världens största system av telekommunikationssatelliter.

Originaltitel Charlie's Angels
Regissör McG
Manus Ryan Rowe, Ed Solomon, John August
Genre Action, Komedi, Äventyr, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Cameron Diaz, Drew Barrymore, Lucy Liu, Bill Murray, Sam Rockwell, Kelly Lynch, Tim Curry, Crispin Glover, Matt LeBlanc, LL Cool J, Tom Green (III), Luke Wilson, Sean Whalen, John Forsythe (röst)

Skapad 2019-12-21 av Rollywood
Alla minns vi väl den gamla Tv-serien ”Charlies Änglar” från 70-talet om tre tjejer som utförde topphemliga uppdrag åt deras chef Charlie, en man som de aldrig träffat. I den här långfilmen,...   Läs mer »

Skapad 2019-12-21 av billybob
Charlie''s Änglar känns mer som ett tidsfördriv än en bra film. Fast filmen innehåller spektakulära actionscener, bra skådespeleri och härliga effekter. Handlar om de tre \"änglarna\" som sp...   Läs mer »

myslas
2019-10-27
Definitivt urbota dumt men samtidigt är det skitkul. Jag föredrar det här framför alla tråkiga Mission Impossible-filmer alla dagar i veckan.
2018-02-04
Riktigt dålig film, ej se värd!!
2017-10-14
trams
2016-10-22
Den här föll mig inte i smaken, nej.
Tatty
2016-04-16
Okej film. Ganska rolig.
NoWireHangers
2016-03-02
Betygssatt 2007-11-16. Kändes som det var dags att ge den en ny chans och se om jag underskattat den. Men nej. Filmen har några bra actionscener och de tre stjärnorna har fullt med energi och ett glatt humör, men manuset är katastrofalt dåligt och det mesta av humorn funkar inte.
Memmem
2015-12-27
Jag såg delar av denna film för några år sedan, och det jag kommer ihåg av den var att den var skrämmande dålig. En scen har fastnat: de tre kvinnliga detektiverna åker i en bil tillsammans med sin chef Charlie. De blir förföljda av en annan bil med skurkar. Skurkbilen kör fem meter bakom detektivbilen. De tre detektiverna klättrar upp på taket på sin bil, samtidigt som skurkarna beskjuter dem hela tiden. Inget skott träffar, trots att de alltså är endast fem meter bort. Detektiverna börjar skjuta och alla deras skott träffar. Det övriga jag såg av filmen gjorde att jag gav den betyget: Den sämsta film jag någonsin sett: orealistiskt manus som därför totalt saknar spänning, mycket dåliga skådespelarinsatser, ljudsättningen kommer jag inte ihåg, och bilderna var stereotypa. Detta är vad Hollywood åstadkommer när det är som sämst. Så här dåliga filmer görs inte i Europa. Betyg: 0- (noll minus)
Bullen84a
2015-02-01
Kass
2014-10-31
Personligen anser jag att detta är en klart godkänd rulle. Den är både rolig, charmig och spännande trots att handlingen kanske är lite för tunn för att verkligen hålla. Drew Barrymore lyfter upp filmen en hel del och hon får hjälp av Bill Murray.
Mysharry
2013-05-12
Smått underhållande. Går en förvirrande balansgång mellan sexism och girrrl power, men största kängan ges nog ändå åt männen. Murray, Diaz och Barrymore, tillsammans med den märkliga humorn gör filmen sevärd.