Charter

Alice inser att hon kommer att förlora sin pågående vårdnadstvist. Hon beslutar sig för att föra bort sina två barn och ta med dem på en charterresa, som ett sista försök att vinna tillbaka dem.

Originaltitel Charter
Regissör Amanda Kernell
Manus Amanda Kernell
Genre Drama
Skådespelare Ane Dahl Torp, Sverrir Gudnason, Eva Melander, Siw Erixon, Tintin Poggats Sarri, Troy Lundkvist, Anna Granquist, Ayla Gáren Audhild P Nutti, Johan Bäckström, Anton Hennix Raukola, Gudrun Ella-Marge P Nutti, Caroline Söderström, Sofia Jannok

KimEkberg
2020-03-05
Som en rumänsk film gjord enligt en dansk modell. Det danska hade man ju gått varit utan. Inledningsvis är jag ganska nöjd med det raka effektiva bildberättandet. Men sen känns det som lite väl många manusdoktorer har varit inne och petat, ja lite väl lite många professionella yrkesfunktioner överhuvudtaget. Tar bort lite livet från filmen när det ska vara så superslickt och proffsigt, och att Sverrir Gudnason ska bo i västerbotten. Med mer sensibilitet och mindre drama hade verkligen det här kunnat bli nåt.