1.9

Chasers

En torr, men tuff flottist får tillsammans med en ung underordnad i uppgift att frakta en vacker kvinnlig fängelsekund. Hon är beredd att göra vad som helst för att fly.

Originaltitel Chasers
Regissör Dennis Hopper
Manus Joe Batteer, John Rice, Dan Gilroy
Genre Komedi, Romantik, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Tom Berenger, William McNamara, Erika Eleniak, Crispin Glover, Matthew Glave, Grand L Bush, Dean Stockwell, Bitty Schram, Gary Busey, Seymour Cassel, Dennis Hopper, Frederic Forrest, Marilu Henner, Scott Marlowe, Jim Grimshaw

2015-02-11
Erika Eleniak var ju hur snygg som helst vid denna tiden och jag var 14 år, mer förklaring behövs inte till varför jag gillade denna filmen. Rent handlingsmässigt är detta tunt men sevärda skådisar i en lättsam actionkomedi som rullar på i bra tempo gör detta helt ok.
2014-12-09
Actionkomedi som stundtals blir rätt barnslig, men på ett sätt som går att köpa. Berenger gör sin standardroll som surmulne, kedjerökande typ och Eleniak två tillgångar används flitigt.
Elmore
2012-06-06
Lövtunn story och inget vidare skådespel. Känns som om Hopper försökte sig på en komedi rip-off av Det hårda straffet eller kanske kopiera sig själv från Flashback. Båda är för övrigt helt klart bättre transportera-fånge-filmer som är värda att se.
Totenkopf
2008-07-21
Rätt skön komedi, Gary Busey är alltid skön.
adidas_29
2007-08-30
Nostalgi. Kommer man ihåg av någon anledning... :)
Cumlin
2007-08-08
porr
sundwall
2007-08-06
en svag svag två... men reica eleniaks bröst räddar den från en etta.
Mr.Blonde
2007-08-02
Tipsad etta!? Håller med Gobo.
Gobo
2007-07-19
Perfekt "jag har inget bättre för mig"-film!
Sammy_M
2006-02-20
Den är väldig dålig med nästan allt. Jag håller med att det är Tom Bernger som har lyft upp hela filmen själv och rolig är han. Jag tyckte att William McNamara gjorde en väldigt bra insats i filmen Maple Drive, men denna var han kass. Jag ger den ändå en svag 3:a