3.1

Chasing Amy

Holden blir blixtförälskad i Alyssa men Alyssa är inte riktigt ute i samma riktning, hon är nämligen lesbisk. Holden blir förkrossad men ser ändå en ljusning när Alyssa föreslår att de ialla fall kan vara "vänner".

Originaltitel Chasing Amy
Regissör Kevin Smith
Manus Kevin Smith
Genre Romantik, Komedi, Drama, 90-tal
Skådespelare Matt Damon, Joey Lauren Adams, Ben Affleck, Jason Lee, Jason Mewes, Kevin Smith, Ethan Suplee, Dwight Ewell, Carmen Llywelyn, John Willyung, Welker White, Rebecca Waxman, Paris Petrick, Kelli Simpkins, Brian O'Halloran, Scott Mosier, Casey Affleck

Skapad 2019-10-16 av ccrows
Kevin Smith´s tredje film \"Chasing Amy\" kan ses som en liten comback efter halvfiaskot i \"Mallrats\", många vill nämligen hävda att Smith fick lite hybris när han fick så stor budget som han ...   Läs mer »

2017-10-22
2017-08-14
Bra grejer!
HerrNenne
2017-03-28
Rätt jobbig att se. Tar konstiga vägar och gör märkliga val.
supermancover
2016-09-03
Hatade Ben Affleck igenom hela jävla filmen och jag har svårt att förstå ifall han var dålig eller bara spelade världens hemskaste snubbigaste snubbe som jag hatade. Kanske både och. I övrigt alldeles för långa konversationer ibland som jag mest blir förbannad på och sååå många saker är bara så himla utdraget. Förstår varför folk gillar det men jag har inte tålamodet eller viljan till att själv behöva skapa ett engagemang som inte finns. Ugh.
carls
2016-06-16
Att se om den här nästan 20 år senare var ingen bra idé. Inte ens Jay och Silent Bob räddar den här drapan om den märkliga pojkdrömmen att på något sätt omvända en lesbisk kvinna. Smiths tafatthet lyser igenom hela vägen från början till slut.
BrutusBeefcake
2016-05-20
Fy fan vilken smörja. Dialogerna var så sjukt pinsamma och usla. Samt, skulle den där Amy representera någon slags drömtjej i början? Herregud va löjligt. Riktigt bottennapp och kanske den mest överhajpade filmen någonsin. Knappt att man klarade att se den. (1+/15)
Olof_Gronlund
2016-04-13
Minns att jag tyckte den var ganska flamsig och tramsig, ingen vidare välskriven film och lite som att se sina bästa vänner tramsa omkring i lite märkliga miljöer. Filmen var precis som jag hade trott med, inget som överraskande mig precis.
gorrlaus
2016-01-11
Taffligt skådespeleri och så mossig sensmoral att man bara vill slå nån. Det sämsta jag sett på riktigt riktigt länge. Som en lågbudgetsåpopera från amerikansk kristen höger.
Salvation_Mind
2015-03-07
Stundtals bra med skön känsla, stundtals jobbig och löjlig. Men hade något som ändå höjer den till en svag trea.
efiloN
2015-02-06
början är bra, sen blir det sämre killen är en asshole