2.5

Chéri

Under La belle époque, i ett dekadent Paris, försvinner en ung man in i en fantasivärld efter att ha tvingats avsluta sitt förhållande med en äldre kvinna som utbildat honom i kärlekskonsten.

Baserad på romanen Chéri av Colette från år 1920.

Originaltitel Chéri
Regissör Stephen Frears
Manus Christopher Hampton
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Michelle Pfeiffer, Rupert Friend, Kathy Bates, Felicity Jones, Frances Tomelty, Anita Pallenberg, Harriet Walter, Iben Hjejle, Toby Kebbell, Joe Sheridan, Tom Burke

Gigi1943
2014-12-10
Väldigt svag trea, fanns ingen känsla i filmen (håller helt med ovanstående "kollegor". Borde kanske ha fått en tvåa istället ... men jag verkar vara snäll idag. Detta sade jag efter första titten, men nu när jag sett den ännu en gång så höjer jag betyget till en stark trea, där ser man!
MaxMackan
2014-04-23
Satan vad tråkigt det här var. Alltså helt helt ofattbart tråkigt. Och då kan jag med nöje sitta igenom usla filmer om de är lite underhållande. Får en pinne upp från lägsta för stundt...äh, fuck it. Lägsta betyg.
MMeedendorp
2012-11-22
Ganska tråkig men fin. Så en svag trea får den av mig.
okidoki
2012-08-12
Här är prins Albert illa placerad.
tpb
2012-08-09
Trist, långdragen och bara en lång suck.
mylar
2012-08-07
Ointressant historia och ointressanta karaktärer, ingen känsla eller dramatik. Det enda filmen har är snygga kläder och vackra vykortsbilder.
JackMicro
2012-08-07
Intetsägande
lottes
2012-07-31
Tyckte väl att Iben Hjejle såg bekant ut. Dessutom ser Rupert Friend ut som en manlig variant av Helena Christensen. Lustigt att t o m när han talar så ligger kameran på Michelle Pfeiffs ansikte. Nåja, vackra kläder och miljöer, vackra människor även om Kathy Bates inte känns helt trovärdig som exprostituerad. Det är ju inte så mycket yttre handling, fokus ligger på kärleken som tas för given men som gör sig bemärkt när den försvinner. Något som många borde kunna relatera till.
KillerPutte
2011-08-09
(rek.2) Rutten story, känns omöjligt att göra en bra film av detta, inte blir det bättre av att trycka in den feta kossan Kathy Bates i handlingen.
answai
2010-12-02
Snygg men meningslös, slutet höjde till en två.