Chicago

Baserad på musikalen "Chicago". Kabaretsångerskan Roxie Hart har hamnat i fängelse för mord på sin hemlige älskare. Tack vare sin smarte försvarsadvokat blir hon en berömdhet.

Originaltitel Chicago
Regissör Rob Marshall
Manus Bill Condon
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Richard Gere, Catherine Zeta-Jones, Renée Zellweger, John C Reilly, Colm Feore, Lucy Liu, Christine Baranski, Taye Diggs, Queen Latifah, Dominic West, Jayne Eastwood, Denise Faye, Mya

Skapad 2019-12-14 av cassiopeia
Det första som slår mig är att fotot är väldigt snyggt. En massa roliga bildvinklar, snygga färger och trevliga idéer. Fotot är inte bara snyggt i början, utan fortsätter att vara det genom ...   Läs mer »

Skapad 2019-11-28 av Dundar
När Roxie Hart har en hemlig älskare mördar hon honom. Roxies man avslöjade henne och hon fick åka till fängelse. Sen kommer en advokat som hon måste betala 5000 dollar för att han ska hjälpa...   Läs mer »

Pi-R
2019-01-15
Musikaliskt och koreografiskt är det lysande, och scenografi och skådespeleri är också finfint. Men...storyn är näst intill obefintlig, och rollfigurerna saknar varje tillstymmelse till djup. Man luras nästan att tro att en musikal utöver låttexter inte kan ha ett intressant och välskrivet manus. Tack och lov är detta ju inte sant. När allt kommer omkring är ytan dock tillräckligt snygg för att motivera en stabil trea.
2018-01-22
Nja, så där. Funkar att se på..
Robkiller
2017-11-19
Filmmusikal som är bättre än väntat. Handlingen håller intresset uppe och för det mesta är det rätt så underhållande.
RustyFilm
2016-12-11
En snygg filmatisering av musikalen Chicago men mer än så det är det inte. Det berör inte och det känns tunt och ointressant som film. Alltså, vackert men tråkigt.
2016-11-14
Musiken är väldigt bra, skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och storyn är det inget fel på och som helhet är koreografin väldigt bra. Filmen är både spännande och lite rolig.
92axha10
2016-03-14
Musikaler har jag inte någon relation till. Jag underhölls ändå av den här filmen. Sångerna är hyfsade och de bidrar med att föra historien framåt som de borde.
BrutusBeefcake
2016-01-23
Helt befängt att denna kunde kamma hem en Oscar för bästa film. Zellweger är som vanligt horribel, jag klarar inte av henne. Härligt är dock att Zeta-Jones finns där och vi bjuds på ett riktigt fint dans och sångnummer (marionettscenen). (5-/15)
2014-11-12
Jag hade aldrig kunnat tro att denna film skulle vara så här bra även om den hade vunnit en drös med Oscars. Den visar dock upp en knivskarp regi, överraskande skickliga prestationer av skådisarna och speciellt av här fantastiska Zeta-Jones. Tidsandan är fantastisk och musiken är härligt cool. Buktalarscenen är den bästa scen jag har sett på länge.
yrkeschaufföre
2014-08-17
Nä, jag sänker. Filmen får en trea men musiken en fyra.
Supernaut
2014-05-31
Några spektakulärt bra dansnummer lyfter filmen till en svag trea. Musikaler är inte min grej.