3.6

Chiefs

En vintermorgon 1924 påträffas det första liket. En ung pojke har brutalt lemlästas och lämnats naken i skogen. Tyvärr kommer mordet följas av ytterligare ett. Och ett till. Och ett till... Under en period av fyrtio år gäckar den ursinnige seriemördaren den lilla staden Delano i amerkanska södern. Tre generationer av polischefer avlöser varandra i människojakten, samtidigt som stadens mörka sidor blottläggs: otämjda passioner, politiska övergrepp, korruption och Ku Klux Klan.

Originaltitel Chiefs
Regissör Jerry London
Manus Robert W Lenski
Genre Drama, Mysterium, Thriller, Kriminalare, Mini-serie, 80-tal
Skådespelare Danny Glover, Charlton Heston, Stephen Collins, Tess Harper, Victoria Tennant, Keith Carradine, Paula Kelly, Brad Davis, Wayne Rogers, Paul Sorvino, Billy Dee Williams, Lane Smith

Skapad 2019-10-23 av cineasten89
Det är en intressant och mycket spännande miniserie om olika sheriffer under fyrtio år, som undersöker en rad mord som börjar en vintermorgon 1924 då det första liket hittas. Det utspelar i den...   Läs mer »

2017-08-08
Det här är en av de bättre miniserierna som gjorts. Lite förutsägbar är den ju men annars finns det inte mycket att klaga på.
2016-08-01
Klassiker och mästerverk! Hade denna på VHS en gång i tiden och den gick på högvarv. En gång när jag var sjuk och tvingades stanna hemma från skolan så låg jag faktiskt och tittade på denna en hel dag! Jag köpte den på DVD för ett par år sen och den är precis lika bra idag!
Astrojacob
2015-04-10
Kan bara hålla med "chow666" - troligen en av de allra bästa mini-serier jag sett. Utsökt manus, regi, klippning och stämning toppat med superb casting där "Kill Bills" halvbror Keith Carradine ÄR Foxy. Femman en ren njutning.
chow666
2014-03-15
Så jävla bra enligt mig
Semiramis
2013-08-03
Väldigt bra! Kan tänka mig att boken är mycket läsvärd.
Laserkanin
2013-01-26
Boken "Delano,Georgia,U.S.A" som är i mitt tycke en av de bästa kriminalböcker som skrivits, har blivit en lite mer ljummen film som i vissa delar är väldigt långsam.
Berniey
2013-01-19
Såg om denna film och den hade åidrats rejält och skådespelarinsatserna är under all kritik inte speciellt bra och intresset lyckas inte hållas till liv!
oapelmo
2012-08-26
Mysig och välskriven
2012-08-16
Som Seamonkey skriver ligger styrkan helt klart i det gamla duktiga berättandet. Och detta är en historia som innehåller det mesta och håller fokus på rasmotsättningar i södern vilket alltid är ett tacksamt ämne. Hade velat ha mer om mördaren, men man kan ju inte få allt.
reckless
2012-06-17
Wayne Rogers karaktär var bra men helhetsintryck drygt.