1.7

Children Of The Corn III

Deras far dog en våldsam död på sitt eget majsfält. De nya föräldrarna heter Amanda och William Porter. De bor i stan, och det kan vara svårt för två pojkar från landet att trivas bland bilar och höga hus. Deras flytt blir en mardröm för hela Chicago. Han, som gömmer sig bakom majsplantorna, är tillbaka och inget blir sig likt i storstan.

Originaltitel Children Of The Corn III
Alternativ titel Children Of The Corn III: Urban Harvest
Regissör James D R Hickox
Manus Dode B Levenson
Genre Skräck, 90-tal
Skådespelare Jim Metzler, Michael Ensign, Daniel Cerny, William Porter, Ron Melendez, Nancy Grahn

kirseberg
2019-02-12
Tvåan var bättre överlag då den med sin dumhet underhåller genom hela filmen, men avrättningarna och effekterna här var otroligt roliga, synd att det tar tills slutet innan skiten brakar loss.
2018-03-07
Kan inte beskriva hur otroligt usla dom här filmerna och ändå har jag försök se på nästan alla !!
Jamesa
2018-02-24
Kass.
BrutusBeefcake
2018-02-17
Majsbarnen drar till storstan! Denna tycker jag stundtals om och finner ändå ganska intressant, i alla fall relationen mellan brorsorna. Men filmen är inte i närheten av så hopplöst dum som 2an, men redigt mycket bättre än den tråkiga första filmen. Apropå tråkigt, förutom första mordet så är filmen ganska återhållsam på den punkten fram till slutet där det brakar lös lite grann med sköna effekter, men det verkar som att regissören faktiskt vill berätta en historia under den första delen vilket han skall ha cred för, även fast det är långt ifrån fantastiskt så höll det mig ändå överraskatt intresserad hela vägen. Lite dum blir den också, på det dåliga viset (inte som i tvåan med andra ord) men jag är ändå ganska chockad då jag aldrig trodde i min vildaste fantasi att Majsens Barn 2 och 3 skulle få ett så högt betyg av mig. Dessa filmerna har oförtjänt dåligt kalkonrykte (men missförstå mig inte, de är kalkoner. (7/15)
mahasarakam
2017-11-28
Dåliga skräckeffekter, men ändå ganska underhållande.
2017-10-31
F-M-J
2016-12-05
Tråkigt att manuset flytt sitt ursprung till den grad som manuset föreslår. Stadsstressen förpestar ju odlingsförhållanderna. Utöver det är jag relativt lycklig att jag funnit en ny b-filmsserie att krama ut varenda fps ifrån. Vintern kanske är räddad. Förlåt jultomten och Kalle anka.
amam
2016-11-09
Trist att de övergav filmens miljöer och istället lät den utspela sig i Chicagos tråkiga slum. Det enda som jag gillade var det fula majsmonstret i slutet. Svag tvåa.
drsatan
2014-10-07
Min favorit hitills i serien hade fått en trea om inte slutet hade vart dålig
2014-04-01
I del 3 odlas det majsfält i Chicago och det tuggar på i ungefär samma anda som de tidigare filmerna. Religiöst flum, några småroliga scener av gore och ett hejdlöst fult monster, men överlag väldigt menlöst.