2.3

Child's Play

En mamma ger sin son en docka på hans födelsedag, omedveten om den ondska som lurar bakom dess leende.

Originaltitel Child's Play
Regissör Lars Klevberg
Manus Tyler Burton Smith
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Aubrey Plaza, Mark Hamill (röst), Gabriel Bateman, Brian Tyree Henry, Tim Matheson, David Lewis, Beatrice Kitsos, Trent Redekop, Hannah Drew, Ty Consiglio, Kristin York, Amber Taylor, Carlease Burke, Zahra Anderson, Ben Andrusco-Daon

LenWidleheyt
2020-07-31
Det var verkligen både upp och ner här. Klippning: dålig. Skådespeleri: bra. Regi: okej. Manus: bra grundide, genomförandet varierar kraftigt. Visa scener är verkligen jättebra (som skräckkomedi alltså). Överlag pajar den dåliga klippningen för mycket för en trea. De två kompisarna är skitdåligt karaktäriserade. Chucky's motiv börjar riktigt bra och blir märkliga mot slutet. Ändå: sevärd för fans av Aubrey Plaza eller Chucky.
theFeber
2020-04-05
Lite smårolig, men absolut inte bra. En extra eloge till Aubrey Plaza som gör rollen som mamman på ett exemplariskt sätt. Gillade även inledningen som gav en känga till konsumentsamhället.
Starlette
2020-04-03
2-. Besviken. Se originalet. Denna var rätt töntig rakt igenom.
2020-03-15
Som uppväxt med det sköna originalet var det med viss oro om tafflig upprepning jag kollade den här. Chucky har dock tagits med in i den digitala tiden och förtjänar faktiskt att inte jämföras med sin föregångare rätt av. Stabil och lite underlig skräckis med mycket bisarr humor och blodigheter. Gillade den antagligen lite för mycket för vad som är sunt.
dafreakish
2020-01-17
Supersjuk nystart för Chucky där Hamill är behållningen i en film där skräck är obefintlig och humor tar framsätet. Klart värt en titt om man gillar den onda dockan men mycket mer än så är det inte.
best_jeppe
2020-01-03
Jag gillar inte grundkonceptet med den här filmen med att det är en robot som går rogue. Även om originalet hängde på att man köpte övernaturliga koncept så föredrog jag ändå det då det är läskigare med en docka som har viljan, kreativiteten och medvetandet av en människa än en robot. Trots det så gör Bateman en bra insats även om jag inte riktigt köper hans emotionella engagemang i dockan. Stabil 2a.
Hanness
2019-12-31
Såg den enbart för Mark Hammils medverkande.
Sodastream
2019-10-27
Den här funkade väldigt bra som svart komedi, garvade läppen av mig i filmens första halva och blev tom. lite rörd :) Men som skräck fungerar det ej, hela biten i varuhuset kändes mest jobbigt att behöva ta sig igenom.
FAA
2019-09-22
Fullständigt värdelös.
ToddDowney
2019-09-16
Underbart skruvad och brutal film som jag gärna ser fler gånger!