1.5

China Salesman

Yan Jian är en ung kinesisk IT-specialist som anmäler sig som frivillig att åka till norra Afrika och hjälpa sitt företag vinna en tävling. Vinnaren får möjligheten att kontrollera all kommunikation mellan Syd och Norr. Den franska spionen Michael arbetar åt Väst, och är utsänd att vinna tävlingen åt sitt företag. Men Michael har inte rent mjöl i påsen och Yan upptäcker en konspiration. Nu är han den enda som kan stoppa dem!

Originaltitel Zhong guo tui xiao yuan
Alternativ titel Deadly Contract
Regissör Bing Tan
Manus Bing Tan, Scott Salter
Genre Äventyr, Action, Drama, Krig, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Li Dong-xue, Mike Tyson, Janicke Askevold, Li Ai, Clovis Fouin, Steven Seagal, Wang Zijian, Yuan Miao, Eriq Ebouaney, Joaquim Tivoukou, Randall Lowell

Commandante
2021-11-11
Bara tanken att göra en propagandafilm om kinesiska telekomupphandlingar i Sudan och strössla med Mike Tyson och Steven Seagal. Den sistnämnde är för övrigt filmens bästa skådespelare, vilket säger en hel del.
Zebulonm
2021-05-03
Tycker den är helt okey.
Robkiller
2018-03-04
Temat är väl inte helt ointressant, med de goda snälla kineserna som måste besegra de onda kriminella västerlänningarna i telekombranchen... i afrika. Sedan att filmen är kass är en annan femma. Det enda underhållande är väl barslagsmålet mellan Seagal och Tyson.