3.2

Chinese Ghost Story III

Långt inne i den mörkaste skogen av skogar finner man Orchid Temple, ett hemsökt ställe där undersköna andar lurar förbipasserande till deras undergång. När munken Fong kommer till templet för att driva ut andarna, råkar han i stället bli förälskad i den fagra Lotus.

Originaltitel Sinnui yauman III: Do Do Do
Regissör Ching Siu-tung
Manus Tsui Hark, Roy Szeto
Genre Action, Fantasy, Skräck, 90-tal
Skådespelare Tony Leung Chiu-wai, Lau Shun, Jacky Cheung, Lau Siu-ming, Nina Li Chi, Wong Kwong-leung, Joey Wang

Redfield4ever
2016-06-02
Jag vet inte varför men jag gillade nog denna mer än tvåan. Visst känns den som en redux av ettan, men det störde mig aldrig. I tvåan var fokuset mer på humor och det blev utdraget ibland. Här flyter det på bättre och Tony Leung och Joey Wong spelar bra ihop, även om hon och Leslie Cheung (framförallt i första filmen) fortfarande är på topp. Stark trea får det nog bli.
obac
2008-08-28
Den svagare delen än de två tidigare, men fortfarande mycket sevärd...
niebaotan
2006-03-21
Mycket bra sistadel, kommer inte upp i samma klass som de två första men är en mer än godkäns avslutning på en underbar trilogi.
Kurosawafan
2005-07-10
hmm. svag 3:a -bara upprepningar, men har ett visst underhållningsvärde och tony leung är skön
Nufan
2005-03-09
Den här är fin:) Så frän!
Rubbermonster
2003-06-19
Kanske inte lika bra som 1:an men i alla fall i klass med tvåan. Fortfarande väldigt rolig.
Earthbind
2003-06-16
Det är i princip en remake på originalet fast 100 år senare. Den når inte riktigt lika långt men är fortfarande mycket underhållande.