Chinese Midnight Express

Denna historia utspelas under 60-talet och den kretsar kring Ahn, en journalist känd för att avslöja korruption i Polisstyrkan. Någon vill dock stoppa honom och sätter därför dit honom för innehav av droger. Ahn har inget annat val än att erkänna brottet då hans familj blir hotad. Så går det som det går och Ahn åker in i finkan där han får utstå med den vanliga förnedringen och misshandeln av en ondskefull fängelsevakt.

Originaltitel Hei yu duan chang ge zhi qi sheng zhu rou
Regissör Billy Tang Hin-sing
Manus Chau Ting, Lee Siu-kei
Genre Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Tony Leung Chiu-wai, Pinky Cheung, John Ching, Peter Lai, Ben Lam, Ng Man-tat, Elvis Tsui, Lee Siu-kei, Ng Chi-hung

yangbo
2007-05-18
en blandning mellan några Cat III skådisar samt några birollsskådisar i lättsmälta triad och maffia-filmer ta det och blanda med Cat III och b-films regissören Billy Tang Hin-Sing, och sen när man inte trodde att det skulle sluta med en stabil och stillsam 2a så läggs självklart världens genom tidernas bästa skådespelare Tony Leung Chiu wai in och höjer iaf till en svag 3a. Filmen är verkligen helt onödig, efter Prison on Fire och andra tunga fängelse filmer förstår jag inte ens varför man gör en sån, med denna skådespelarlista kunde verkligen en mycket bättre film ha gjorts, med ett helt annat manus, mer skämt och mer action och inte så mycket djup, mörk och tung fängelsedrama försök. Onödig film att se, enda anledning skulle då vara att se Tony i en sån här roll.
niebaotan
2004-01-17
Schysst fängelsedrama som stärks av Tony Leung.