3.4

Chinese Odyssey 2002

En totalskruvad komedi/wuxia-parodi som utspelar sig under Mingdynastin. Kejsaren och dennes syster vill gärna fly platsets trygga värld och känna sig som vanligt folk, och när prinsessan sedermera lyckas med detta kommer hon i lag med Bully the Kid, en ökänd smågangster, och dennes syster. Bully tror att prinsessan är en man och de blir väldigt goda vänner, samtidigt som Bullys syster förälskar sig i prinsessan. Under tiden åtar sig kejsaren att leta efter den försvunna prinsessan, och blir förälskad i Bully the Kids syster också han.

Originaltitel Tian xia wu shuang
Regissör Jeffrey Lau
Manus Jeffrey Lau
Genre Komedi, Romantik, Action, 2000-tal
Skådespelare Ning Jing, Tony Leung Chiu-wai, Rebecca Pan, Zhao Wei, Chang Chen, Roy Cheung, Athena Chu, Faye Wong

TasnuArakun
2010-07-31
Haha, Filmtipset trodde en 5:a. Usel film som inte var rolig någonstans.
Schold
2008-01-15
Erh, den var rätt wierd. Först gav jag den en tvåa, men efter ett par dagar hade jag den fortfarande i mittet. Jag kom på mig själv att tänka tillbaka till den, så det höjdes till en trea (som igentligen skulle kunna vart en fyra).
JohanHelenius
2007-07-02
Jag gillade den, även om jag inte förstod allt handlingen parodierade/anspelade på.
niebaotan
2007-04-11
Besvikelse. Händelselös och totalt intetsägande. Innehåller några få sevärda partier.
lezhdraka
2007-01-21
Den var inte direkt vad jag hade förväntat mig då jag trodde att det skulle vara mer åt romatik/drama hållet., jag borde kanske börja läsa på mer om filmerna innan jag ser dem. Annars var det en bra, men skruvad, film som jag skrattade åt flera gånger. Det var dock inte min typ av film. Sen kan jag inte fatta att WKW har haft ett finger med i filmen som producent.

2006-11-02
Den var inte kul eller spännande, småskratta en gång bara
kakmonster
2006-07-15
den va så skruvad att jag inte fattade ett skvatt.
Nufan
2005-10-04
mysigt film med skön humor i...
Mikka
2005-04-19
Slöseri med tid.
leete
2005-01-22
traditionell hk humor i god anda... räcker absolut inte till en fyra i mina kategorier, finner genren för blandad...