2.5

Chloe

En framgångsrik läkare tror att hennes man är otrogen. För att få bevis hyr hon in en eskortflicka som ska förföra honom, sätta hans trohet på prov och därefter rapportera resultatet. Någonstans på vägen går dock allt snett och läkarens hela familj hamnar i fara.

Originaltitel Chloe
Regissör Atom Egoyan
Manus Erin Cressida Wilson
Genre Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Julianne Moore, Liam Neeson, Amanda Seyfried, Max Thieriot, RH Thomson, Nina Dobrev, Mishu Vellani, Julie Khaner, Laura de Carteret, Natalie Lisinska, Tiffany Lyndall-Knight, Meghan Heffern

Tatty
2016-12-11
Den var sevärd! Gillar skådespelarna som är med i filmen och de är så bra. Spelar bra i filmen. Spännande, bra och lite annorlunda film. Annorlunda speciellt en typ kvinnlig stalker.
2016-10-27
Storyn är bra och skådespelarna gör bra ifrån sig. Dock är tempot på tok för lågt och det förstör en del.
Johjt
2016-08-28
Ja ändå bra! Sevärd! 😄
annihilat0r
2016-01-05
"Chloe" är en ganska spännande berättelse om en eskortflicka som tappar greppet. Undrar hur roligt Liam Neeson, Julianne Moore och Amanda Seyfried egentligen hade det under inspelningstiden, det känns inte som om någon av dem är någon direkt stämningshöjare.
mammene
2015-12-11
Trots de två bra huvudrollsinnehavarna så blev inte det här bra, intrigen var rätt sjuk och jag tyckte det spårade ur, obehaglig.
KyLLo
2015-12-06
Storyn funkar så där. Lite svårt att ta den på allvar. Det blir mer dramakomedi än dramathriller, vilket i sig inte behöver vara en nackdel. Däremot tycker jag att Amanda Seyfried är ovanligt bra i den här lite lågmälda rollen.
ami86
2015-09-13
Påminner litegrann i upplägget om Irresistible med Susan Sarandon men är inte riktigt lika bra. Dock intressant om än osannolik handling.
celec
2015-08-06
sunkig film
dafreakish
2015-05-22
I stort sett en film fylld med billigt effektsökeri där man lockar med mycket naket men lite story. Tiden hade snarare behövts för att tajta till manuset som saknar trovärdighet å det grövsta. Neeson och Moore är dock bra men Seyfrieds karaktär förstör tyvärr för henne. Det här är dessutom en film vars estetik och utseende tar mig tillbaka till det glada 80- och 90-talet, då det nämligen är ordentligt fult emellanåt.
2015-04-26
Bra skådespelare i en film som tyvärr inte är bra. Något måste ha hänt från skådespelarna läste manuset till den färdiga produktionen. Svårt att annars förklara varför dessa skådespelare tackade ja. Dessutom är genren som denna film utspelar sig svår att lyckas med dvs. psykologiskt drama.