2.7

Chock 1 - Dödsängeln

Svensk kortrysare i en serie med 8 olika kortfilmer. Varje fredag har under en tid människor dött i rum 36. Varför? Vandrar det en dödsängel genom sjukhusets korridorer just då? Vad är operationsläkarens roll i det hela? En chockartad upplösning väntar... Ernst Hugo Järegård är berättaren.

Originaltitel Chock 1 - Dödsängeln
Regissör Mikael Håfström
Manus Michael Hjorth
Genre Skräck, 90-tal, Kortfilm
Skådespelare Ernst-Hugo Järegård (röst), Kjell Bergqvist, Lia Boysen, Claes Ljungmark, Lakke Magnusson, Johan Rabaeus

Xenox
2012-06-24
Detta är en av de bättre avsnitten i serien. Bra skådespelare och läskig slutscen. Den mörka stämningen gör allt extra otäckt.
TheHorrorfan
2011-07-20
nej usch! Detta var ju inte alls bra.
akasava
2009-09-02
Den här är ju helt ok, och måste väl anses vara ett av de bättre inslagen i serien?
Nalland
2008-11-13
Bara storyn i sig i denna episod är lysande. Att det sedan bygger upp förväntningar och att det är ett konkret och direkt slut gör det ännu bättre.
sunnhed
2008-01-06
snyggt foto och bra skådespelarinsatser tillsammans med bra dialog gör denna historia intressant.
Quartz
2007-12-21
bra, men väntat slut förstås. skön "liten" detalj som gör en hel story på sitt sätt. dock så känns svenskarna så jävliga tråkiga och onaturliga i nåt som kunde varit bättre. början med ernst och sjukhus påminner om riket vilket gör att man blir ännu mer besvikrn på ... eh, sverige :)
JoeL431
2007-12-16
Hinner aldrig riktigt komma igång eller bli speciellt spännade,,, vilket den borde bli eftersom att det är skräck. Hade kunnat bli bättre om den fått vara något längre. En del bra skådisar, en del sämre. Men det får bli en 2a från mig, inte alls kass men den hinner inte bli så spännande.
myrslok
2006-11-27
Tämligen medioker inledning på en ojämn men underhållande TV-serie.
Christofer
2006-11-17
Skön stämning genom hela filmen, lite dämpat och dunkelt ljus. Tyvärr något krystad upplösning, men ändå rätt hyfsad.
Vintersomn
2006-10-09
Snygga färger rakt genom hela filmen. Trevlig story och halvobehaglig stämmning trots att det inte var så mycket läskigt som faktiskt hände.