2.9

Chock 5 - Helljus

Svensk kortrysare i en serie med 8 olika kortfilmer. Daniel Bergmans bidrag berättar om en ensam kvinna som i den mörka natten känner sig förföljd. I hennes bil slår starka helljus i backspegeln...Ernst Hugo Järegård är berättaren.

Originaltitel Chock 5 - Helljus
Regissör Daniel Bergman
Manus Michael Hjorth
Genre Skräck, 90-tal, Kortfilm
Skådespelare Ernst-Hugo Järegård (röst), Catherine Hedenborg, Catharina Alinder, Pierre Dahlander

Xenox
2012-06-24
Detta är nog det läskigaste Chock-avsnittet. Det känns också väldigt realistiskt.
Raggarn
2012-04-10
Som i alla skräckisar så byggs den upp på idiotiska karaktärer. Faktiskt rätt så spännande. En sån här film kan jag analysera sönder tyvärr.Spoiler: Varför kommer snubben inte till undsättning på macken?
Bozze80
2008-06-21
Bäst i serien, riktigt spännande...
Quartz
2008-02-06
förutsägbart, yes. men ändå lite bra.
Kycklingbenet
2008-01-13
Trots att man kunde ana vad som skulle hända så var den sådär lite obehagligt skrämmande, precis som skräck ska vara, bästa hittills i Chock-serien.
sunnhed
2008-01-13
Såg om den här igår och då var den inte lika läskig som första gången, men fortfarande bra. Kul med referenserna till Duellen. När jag såg den första gången var jag ca tolv år och det var en mörk natt. Den här filmen har påverkat mina kontrollåtgärder när jag stiger in i bilen sena kvällar.
JoeL431
2007-12-18
Positivt överraskad av vad serien gett tidigare! Lite spännande var det faktiskt och mycket bättre än vissa andra, det ända bra avsnittet innan detta var väl "Kött" i så fall.
Hypostas
2007-08-26
Läskigaste avsnittet. Blev löjligt rädd.
Lenkan
2007-02-16
Medelbra ungefär. Inte riktigt som man väntade sig
myrslok
2006-12-11
Eh, den var väl väldigt....medioker väl? Passar nog bättre som spökhistoria på ett scoutläger än en 26 minuter lång film. Utdraget.