3.2

Chock 6 - Det ringer

Svensk kortrysare i en serie med 8 olika kortfilmer. En signal, ett andetag, din barnvakt är ensam hemma med ditt barn. Ernst-Hugo Järegård är berättaren.

Originaltitel Chock 6 - Det ringer
Regissör Ulf Malmros
Manus Ulf Malmros
Genre Skräck, 90-tal, Kortfilm
Skådespelare Ernst-Hugo Järegård (röst), Kjell Bergqvist, Thomas Hellberg, Jasmine Heikura, Timothy Earle, Margareta Pettersson

AlbertSpica
2015-05-31
Kul dialog, härlig flicka och ännu ett bevis på att Bergkvist och Malmros är en vinnande kombination.
Xenox
2012-06-24
Detta är verkligen bra gjort. På sina 30 minuter hinner detta avsnitt bli jäkligt ruggigt. Kjelle är som vanligt bra och ungen är riktigt creepy.
Challenin
2010-05-13
Hahha, så underbar dialog mellan de vuxna X) Humor.
Bozze80
2008-06-21
Riktig skön/skum unge!
Quartz
2008-02-08
allt är ju skitbra, förutom just kjell bergqvist som bara är som vanligt. inte för att han förstör, men han tar bort "magin" som känns ganska tydligt annars rakt igeno. ungen är king, och stämningen total. slutet kanon! håller md. bästa chock-avsnittet hittils av do jag sett.
Kycklingbenet
2008-01-12
Hoho, rolig dialog, både mellan kjell bergqvist och ungen och mamman och pappan. Ungen var sådär lillgammalt scary, inte så oväntat slut dock.
sunnhed
2008-01-11
Flickan och stämningen i denna kortfilm är läskig, trots den småroliga dialogen. Dockorna i flickans rum är inte heller at leka med.
JoeL431
2007-12-18
Stark 3a eller svag 4a... Helt klart asså.
Hypostas
2007-08-26
"Du är elak och har svårt att tänka i flera led." Klockren diss! Älskar den där lilla dryga tjejen.
FilmGuden
2007-07-05
Det bästa, och det enda Chock - avsnitt jag gillade. Men det är riktigt bra, och välplanerat. Kjell Bergqvist är som vanligt underbar. Hans samspel med det överintelligenta barnet är suveränt. Rederiet - kaptenen är väldigt rolig. Skumt slut dock.