2.4

Chock 7 - I nöd och lust

Svensk kortrysare i en serie med 8 olika kortfilmer. En kvinna söker trygghet för sig och sina barn från den desperate fadern. Då finns människans bäste vän där. Ernst Hugo Järegård är berättaren.

Originaltitel Chock 7 - I nöd och lust
Alternativ titel Chock 7 - Människans bästa vän
Regissör Peter Cartriers
Manus Michael Hjorth
Genre Kortfilm, Skräck, 90-tal
Skådespelare Ernst-Hugo Järegård (röst), Amanda Ooms, Per Morberg, Karin Hagås, Oliver Åberg, Olle Björling, Sture Djerf

Xenox
2012-06-24
Ganska "vanlig" historia, hade nog helst sätt den som en långfilm eftersom det gick lite snabbt framåt. Morberg passar som "badguy".
Bozze80
2008-06-21
Nja, kunde gjorts betydligt bättre... Något märklig/osannolik/enkel historia...
Quartz
2008-02-11
mer per moberg så hade den räddats. och kanske nåt MER överhuvudtaget typ. men inte lätt med kortfilmer alltid o klämma in massa.
Hypostas
2007-08-27
Slutet är väl inte alls så besynnerligt, men det är inte heller särskilt bra. Håller med om att det började bra men tappade på slutet. Per Morberg är en underskattad skådis. Det är synd att han inte får fler roller i vettiga filmer.
Lenkan
2007-02-18
Jag gillade den
myrslok
2006-12-11
Så jävla riktningslös och menlös. Och dessutom ett slut som mer än någonting annat är besynnerligt.
Christofer
2006-11-20
Varför? Det börjar ju så himla bra, med en grym skådespelare och allt. Per Morberg har ju en sådan pondus och han är verkligen otäck i den här rollen. Allting är jättespännande fram till slutet, där jag inte fattar nånting. Varför och hur slutar det som det gör??? Fram till slutet var filmen värd en fyra, men tyvärr blir det inte mer än en tvåa.
Vintersomn
2006-10-22
Inte alls speciellt bra. Slutet verkade vara omotiverat konstigt för konstighetens skull. Dessutom störde jag mig på ungens ofanting kassa skådespeleri.