2.9

Choke

En sexberoende svindlare betalar sin mammas sjukhusräkningar, genom att utnyttja vänligheten hos de som räddar honom då han låtsas att kvävas till döds.

Originaltitel Choke
Regissör Clark Gregg
Manus Clark Gregg
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Sam Rockwell, Anjelica Huston, Kelly Macdonald, Brad William Henke, Kathryn Alexander, Paz de la Huerta, Matt Gerald, Clark Gregg, Joel Grey, Bijou Phillips, Gillian Jacobs

stefanp
2020-03-06
Synd att en så bra bok skulle hamna i händerna på en inkompetent manusförfattare och regissör. Klart att Choke inte har samma förutsättningar att filmatiseras som Fight Club, men det borde ändå gjorts mycket bättre än så här. Alldeles för många sidospår med tanke på den korta speltiden. Första halvan har en del fina sekvenser med mörk humor, sen går det bara utför med ett slut som stavas antiklimax.
Taandborste
2014-07-06
Otroligt oengagerade. Skulle nog ha läst boken istället...
amonamarth
2013-11-23
Skittråkig och ganska vidrig.
VonDerStock
2012-08-12
Jävligt bra! :)
Kebaben
2011-12-21
Rätt kul egentligen, men boken är betydligt bättre. Problemet är att den försöker få med alla olika sidospår som boken går in på, men på 89 minuter går det inte att ge något av dem tillräckligt med utrymme. Men visst, det finns sämre filmatiseringar. Knappt godkänd.
BannBann
2011-12-11
Älskar boken. Men filmatiseringen var det sämsta jag sett på länge.
zyxz
2011-10-30
Meh
Gröne_Orm
2011-10-10
En hygglig manusbearbetning av en som nämnts galet bra roman. Rockwell är bra, och soundtracket är okej, men det blir aldrig riktigt så mindblowing som det borde.

2011-10-05
Nej, verkligen inget för mig. Och jag som brukar gilla Rockwell.
Östpackarn
2010-11-12
Helt okej. Håller med om att det är skickligt att lyckas göra komedi av något såhär tragiskt. förmodligen bara i vår tid som man får för sig att tycka sånt är kul..