1.4

Krokodilmonstret

En jättekrokodil invaderar en by i Thailand.

Originaltitel Chorake
Alternativ titel Crocodile
Regissör Sompote Sands
Genre 80-tal, Skräck
Skådespelare Nat Puvanai, Tany Tim, Angela Wells, Kirk Warren

2016-03-31
Är man komplettist av subgenren djurskräck måste man såklart sjunka långt ner i träsket ibland. Och Krokodilmonstret som den här lågbudgetrullen hette i Sverige när den dök upp på vhs är verkligen ingen höjdare. Thailändsk produktion vilket i sig kanske inte säger så mycket, men som redan avhandlats i kommentarer är det mesta uselt. Det varvas stockfootage av riktiga krokodiler med något som ser ut som en målad planka och de sk attackerna är taffliga utan att ens vara charmiga. Klippningen är en katastrof och även om handlingen är så basic och banal som den kan bli blir det ändå rörigt. Slutet är stulet från Hajen och visst rycker den upp sig en aning just då, men då har man tröttnat för längesen. Omslaget var iaf rätt fräsigt.
JanneN
2015-07-22
En stor anledningar till att inte se filmen: är This movie is on the American Humane Association Unacceptable list due to a live crocodile being slashed with a knife. (filmen är helt oacceptabel på grund av att en levande krokodil skurits med kniv. Allt för filminspelningen!
WaldoTrumbull
2014-03-13
Lite väl lågbudget för att bli underhållande. Skådespelarinsatserna kan jag inte direkt uttala mig om, då dubbningen var katastrofal. Fotot och klippningen var däremot lika skrämmande uselt som allt annat i filmen. Det här var verkligen inte bra.
O´Reilly
2008-08-25
Självklart är dom underhållande, men det går inte att ge högre betyg än en 1:a.
Stan
2006-08-10
En av de sämsta filmerna jag har sett. Men kul :)