2.5

Christine

Highschooltönten Arnie förälskar sig i en ljusröd 1958 Plymouth Fury som har sett ljusare dagar. När han sätter igång med att restaurera bilen märker hans vänner och bekanta att det inte bara är bilen som förändras utan även Arnies personlighet...baserat på en Stephen King-roman.

Originaltitel Christine
Regissör John Carpenter
Manus Bill Phillips
Genre Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare Keith Gordon, John Stockwell, Alexandra Paul, Robert Prosky, Harry Dean Stanton, Christine Belford, Kelly Preston, William Ostrander, Roberts Blossom, David Spielberg, Malcolm Danare, Steven Tash, Stuart Charno, Marc Poppel, Robert Darnell, Richard Collier, Bruce French, Douglas Warhit, Keri Montgomery

Skapad 2019-11-09 av ray
Hon föddes på en bilverkstad i Detroit 1958. Hon är en röd Plymoth Fury. Det ingen visste var att under hennes huv vilade en fruktansvärd ondska. Tjugo år senare hittar tönten Arnie sitt livs ...   Läs mer »

mazquara
2021-08-29
hade jag sett den som barn hade jag nog älskat den... skön stämning har ändå åldrats helt OK
Abigor
2021-03-11
Den här har jag missat helt. Klassiskt hantverk.
JPerlie
2020-11-17
Kändes lite lång, segstartad, men när den väl kom igång så gillade jag den. Glad att ha sett den.
2021-06-13
Haha! Kanske en av det dummaste filmer jag har sett på länge! Klart underhållna dock!!!
Visse93
2020-11-01
Spännande och välgjord film men inte särskilt läskig.
Zok
2020-10-10
Visst håller den bra fortfarande. Gillar stämningen och stilen i filmen.
Ranma
2020-10-05
Den håller än, riktigt välgjord och snudd på mästerverk. Mycket nära en 5:a i min bok!
Rehn108
2020-10-04
Den är en klassisk Carpenter-trea, som så många andra av hans filmer (inte alla - det finns femmor). Bra musik, skön stämning, härligt anslag på hela filmen. Men det är ju aldrig superspännande. Slår vad om att jag kommer se den igen om ett decennium eller två...
päronanton
2020-04-09
Jag gillar den! John Carpenter får verkligen en speciell stämning och det gillar jag. Detta är en kultfilm!
Raimo_1985
2018-09-11
Cool bil, men inte så rolig film.