1.9

En galen jul

Mamman är fast i L.A. över julen så syskonen Saunders får gå och julhandla med sin pappa. Julshoppingen visar sig dock bli ett riktigt äventyr då syskonen hittar en miljon dollar. Tyvärr är det fler som har fått syn på pengarna...

Originaltitel Christmas in Wonderland
Regissör James Orr
Manus Wandra Birdsong Shope, James Orr, Jim Cruickshank
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Patrick Swayze, Matthew Knight, Amy Schlagel, Zoe Schlagel, Tim Curry, Carmen Electra, Preston Lacy, Cameron Bright, Matthew Walker (I), Chris Kattan

Lotso
2017-12-15
I sin helhet är Christmas in Wonderland inte så mycket ”wonder”. Det är en film som är otroligt tunn och tam i sin handling. Den är fylld med stereotypiska och klyschiga karaktärer, samt handling för den delen. Den lyckas inte få någon julkänsla från tittaren alls, trots många ”juliga” scener. Skådespelet från barnen är risigt och försöken till komedi är skämskudde varning. Delen med tomten kändes ur ton med resten av filmen. Och passade inte in i en film som ville hålla sig till en realistisk miljö. Det funkade betydligt mycket bättre i Miracle on 34th street. Som barnfilm är där bättre julfilmer att titta på. Underhållning är vag här. Inte ens Tim Curry kunde liva upp stämningen. Då är det illa.
2016-10-21
Tokrolig, charmig och helmysig julfilm med bra skådespelare. Patrick Swayze gör väldigt bra ifrån sig och Tim Curry är klockren!
AlbinWesley
2015-12-22
Alltså jag fann ju en del underhållning i den... men jisses så dålig den var egentligen.
Astrojacob
2015-11-27
Tragiskt att se Swayze i denna sopa. Barnen o lite mystik räddar en knapp Tvåa.
snyltare
2015-05-16
Alltid lite jobbigt när alla inblandade är odrägliga och dryga, men andra halvan av filmen var mer intressant. Julfilmer är ju alltid julfilmer.
Cuchita
2012-12-16
Kul att se Patrick Swayze, men det var allt det
yrkeschaufföre
2011-12-26
En helt okej barnfilm. Lite tramsig bitvis men smågullig och med budskap. Lite ovant att se Carmen med så mycket kläder...
Totenkopf
2011-12-26
Julfilm, som verkligen riktar sig mot de små, tramshumor och moralkakor, men nåt man ändå på något sätt genomled.
dancenow
2011-10-31
så sämst men ändå så bäst
thebully
2011-10-30
film jäveln var ju totalt extremt värdelös fan.........men son of a bitch vad skön och soft den var