1.3

Christmas Vacation 2: Cousin Eddie's Island Adventure

Eddie får sparken några dagar innan jul, men när schimpansen som tog hans jobb biter honom bjuder chefen hela familjen på en resa till söderhavet för att slippa bli stämd.

Originaltitel Christmas Vacation 2: Cousin Eddie's Island Adventure
Alternativ titel National Lampoon's Christmas Vacation 2
Regissör Nick Marck
Manus Matty Simmons
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Randy Quaid, Lee Sung-hi, Beverly Garland, Dana Barron, Miriam Flynn, Jake Thomas, Julian Stone, Fred Willard, Edward Asner, Eric Idle

Dele
2019-09-15
Några små lustigheter här och där men det börjar ganska snabbt att trampas vatten i denna tunna historia.
2016-10-16
Den här filmen är ju dålig på riktigt.
2014-12-19
Jag har faktiskt svårt att hitta orden då detta är riktigt dåligt. Det har funnits filmer då jag har gillat Randy Quaid(i Kingpin är han ju helt underbar) men detta är inte en av dem. Det ska dock sägas att det finns några få tillfällen då jag skrattar.
yrkeschaufföre
2013-12-23
Den här var väl snäppet bättre än las vegs-filmen? eller nja, den är iallafall snäppet över en etta men saknar julkänslan.
ASSFACE
2013-12-22
Bra skådespelare, intelligent humor, snygga miljöer, intressant story mm är några av de saker denna film saknade helt.
StureStenhög
2012-12-18
Det är lite lustigt när man blir positivt överraskad av en film och ändå sätter en etta, men det var i princip vad som hände här. Jag hade trott på fler bottennapp med scener som är rent plågsamma att se, men filmen vara snarare jämnusel rakt igenom, och det är ändå marginellt bättre. Det här är helt enkelt fantasilös humor genomförd på ett otroligt taffligt sätt. Cousin Eddie var en värdelös karaktär redan i de tidigare filmerna, så att ge honom en egen var en bedrövlig idé från början, han är dock inte värre än nån annan här, samtliga karaktärer är lätta att hata. Jag dör lite inombords varje gång Audrey ska ställa sig in hos den där australiensaren, eller varje gång Miriam Flynn visar vilken sällsynt usel skådespelerska hon är, eller varje gång ungen överhuvudtaget öppnar munnen, eller varje gång man skämtar om en utav de två karaktärsdrag (alkoholiserad och gubbsjuk) som Ed Asner har tilldelats. Så nåt annat än bottenbetyg kan det inte gärna bli
karasu
2012-11-22
2003? Jag var overtygad om att den har skiten var nagot fran tidigt 90-tal nar jag sag den. Ja utan tvekan den samsta film jag sett de senaste 10 aren. Riktigt skrap fran start till slut.
Ondskapt
2010-12-11
Usch! Jag säger bara usch! Äcklig och fullständigt idiotiskt humorbefriad film som stinker lång väg!
schramm
2010-12-10