2.3

Chunhyang

Unge mäster Lee Mongryong är son till guvernören i en lantlig provins. Han förälskar sig i den unga Chunhyang från en mindre nobel familj än vad som anstår Mongryong. Berättarrösten är i traditionell koreansk stil ackompanjerad med trumslag.

Originaltitel Chunhyang
Alternativ titel Chunhyangdyun
Regissör Im Kwon-taek
Manus Cho Sang-hyun, Kang Hye-yun, Kim Myung-gon
Genre 2000-tal, Drama, Musikal, Romantik
Skådespelare Cho Seung-woo, Lee Hae-eun, Lee Hyo-jeong, Kim Sung-nyu, Kim Hak-young, Lee Jung-hun, Choi Ji-youn, Hong Kyung-yeun

MaraJade
2009-07-23
Den sjungande berättarrösten förstörde hela filmupplevelsen.
vixol
2007-04-09
Hm, den sjungande rösten är pansori, traditionell koreansk opera typ. Filmen baserar sig på en en traditionell opera och är helt enkelt att jämföra med att filmatisera t.ex. Trollflöjten. Filmen är ganska cool om än extremt väntad handling. För en korean är den dock ännu mer väntad eftersom de ju känner till historien i förväg. Jag tycker det är mer lagom med pansori i den här än i Seoponjye och kostymerna är ju fina. Men som underhållning når det ändå inte hela vägen tyvärr. Jag anar att det är min västerländska syn på saker som står i vägen för att fullt ut njuta.
MilkMonkey
2005-01-14
hu vilken finkulturell smörja . . . Klarar sig från en 1a för den sjungande berättarrösten är trots allt ett modigt grep, och när han verkligen får frispel är det lite kul . . .