3.2

Cincinnati Kid

The Cincinnati Kid är en ung kortspelare som är övertygad om att han är den bäste pokerspelaren på planeten. För att bevisa detta utmanar han den allmänt erkände spelkungen Lancey Howard.

Originaltitel The Cincinnati Kid
Regissör Norman Jewison
Manus Ring Lardner Jr, Terry Southern
Genre Drama, 60-tal
Skådespelare Steve McQueen, Ann-Margret, Edward G Robinson, Karl Malden, Rip Torn, Tuesday Weld, Joan Blondell, Jack Weston, Cab Calloway

Astrojacob
2014-12-09
Gammalt hederligt hantverk. Superb regi, klipp o toppas med giganterna McQueen o Robinson - en ren fröjd att se dessa legender spela. Stark Fyra.
ClintanTheKing
2013-12-07
Fifflaren 2? Skämt å sido men denna är onekligen i samma anda som filmen med Newman. McQueen spelar sin roll sin "Cincinnati Kid" utmärkt och övriga inblandade, framförallt Ann-Margret och Edward G. Robinson är även mycket bra. Inte lika vass som Fifflaren men väl värd fyra i betyg.
kakbakarn
2012-01-04
Steve McQueen (har han lika blå ögon som Paul Newman? Inte omöjligt!), Edward G. Robinson OCH Karl Malden? Jeez, klart det blir bra och underhållande. Stark trea!
rebelscum
2010-04-20
Det som får mig att stå ut med en pokerfilm är karaktärerna.
UntzUntz
2010-01-28
helt okej gamblingfilm!
socorro
2010-01-18
Egentligen är det konstigt att en film som det händer så väldigt lite i ändå kan vara så spännande. Steve McQueen är alldeles fantastisk men det finns många andra som gör fina roller också.
NoWireHangers
2009-10-27
Förra gången jag såg den hade jag ingen koll på poker. Trodde kanske jag skulle gilla den mer nu, men den känns fortfarande ganska sömnig. Ointressant setup för en hyfsat spännande pokerscen där, trots allt tal om skicklighet, allt till slut avgörs av tur (eller otur). Kanske skulle kunna höja den till en svag trea, men nä, inte riktigt. Robinson är dock enastående (som alltid)
TonyMontana
2009-04-03
Utöver pokerpartiet som är spännande in i det sista känns övriga bihandlingar i filmen aningen meningslös och påklistrade. Snygga miljöer och bra skådespelerie gör sitt till, men mer än en svag 3:a blir det inte.
Lioras
2009-04-03
Händer nästan ingenting i hela filmen tycker jag, men ändå gillar jag den. Riktig mysfaktor på McQueen i denna filmen tycker jag, softisen! =D
lucius
2009-04-03
knapp 3a. Handlingen är totalt ointressant, men skådisarna och dialogen är bra.