2.5

Circle

I en mystisk kammare vaknar femtio främlingar upp för att finna sig själva fångade utan något minne av hur de kom dit. I en inåtvänd cirkel och oförmögna att röra sig, lär de sig snabbt att varannan minut, måste en av dem dö... avrättade av en konstig maskin i mitten av rummet.

Originaltitel Circle
Regissör Aaron Hann, Mario Miscione
Manus Aaron Hann, Mario Miscione
Genre Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Julie Benz, Lisa Pelikan, Fay DeWitt, David Reivers, Matt Corboy, César García, Jordi Vilasuso, Carter Jenkins, Michael McLafferty, Mercy Malick, Kevin Sheridan, Kaiwi Lyman, Michael Nardelli, Sara Sanderson, Molly Jackson, Lawrence Kao

kovikovi
2021-09-09
lätt en av mina favoritfilmer, kan titta på den om och om igen
supermancover
2020-06-07
Tanken är bra, men utförandet är platt och oengagerande.
Robkiller
2018-12-09
Den här kan inte ha kostat många öre att producera... en hög med idioter står i ett rum och snackar skit i en timme.. slut... det var ju intressant, eller inte.
2017-10-29
Egentligen inte så mycket till film, men konceptet är coolt och det är underhållande precis hela vägen. (8-/15)
BarryHero
2017-08-25
Intressant koncept och ganska valgjord. Fanns spanning och intresse hela vagen.
2017-08-12
Blir aldrig särskilt spännande eller intressant, till en början läggs det ändå en grund som känns bra om än ytlig och klyschig, men allt eftersom så försvinner även det och det blir mest bara tråkigt och slutet gör ingenting för att lyfta något. Jag gillar ändå konceptet och den är ganska kort så tiden gick relativt fort ändå. Men mer än slätstruken tvåa räcker det inte till.
lundabo
2017-04-23
En "Light-version" av Cube.
dudson
2017-03-13
Psykologiskt intressant film hur människor försöker tänka logiskt i en komplicerad situation. Man fastnade verkligen för karaktärerna med deras brister och styrkor. Rätt hemskt egentligen hur människor fungerar när det väl gäller liv/död. Slutet var väl dock lite väl magstarkt" 2+
Boondock_saint
2017-01-29
Lite förutsägbart skrivande på tittarens näsa, där varje resonemang är ungefär som man kan förvänta sig. Något underhållande ändå, därav en tvåa.
amam
2017-01-24
Nja, jag tyckte mest att själva temat med människovärde och människors föreställningar kring det var fyllt med plattityder. Det innebär inte att filmen var värdelös, utan det är ganska lätt att se vad filmskaparna ville göra och varför och det var ett hyfsat okej koncept. Stark tvåa.